مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,012
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,121
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شیوع اختلالات ریاضی در دانش آموزان کلاس های دوم و چهارم ابتدایی شهرستان اراک و راه های کاهش آن

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 44

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی میزان شیوع انواع اختلالات ریاضی در بین دانش آموزان کلاس های دوم و چهارم ابتدایی شهرستان اراک و راه های کاهش آن پرداخته است. در این طرح توصیفی با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای خوشه ای تصادفی تعداد 32 آموزشگاه و 64 کلاس دوم و چهارم و در مجموع 1802 دانش آموز مورد بررسی قرار گرفتند. دانش آموزان مشکوک به داشتن ضعف در درس ریاضی با کمک آموزگاران انتخاب و پس از اطمینان از بهره هوشی حداقل متوسط, سلامت بینایی و شنوایی, توسط آزمون ریاضیات ایران کی مت مورد سنجش قرار گرفتند. داده های این پژوهش از طریق روش های آمار توصیفی, استنباطی و روش دلفی تحلیل شد. نتایج نشان داد که میزان شیوع اختلال در کلاس دوم در حیطه مفاهیم 0.54 درصد, در حیطه عملیات 1.09 درصد و در حیطه کاربرد 0.87 درصد بود, در کلاس چهارم میزان شیوع اختلال در حیطه مفاهیم 1.34 درصد, در حیطه عملیات 2.46 درصد و در حیطه کاربرد 1.57 درصد بود. بین متغیرهای جنسیت و محل سکونت با میزان شیوع اختلالات ریاضی تفاوت معنادار مشاهده نشد. همچنین با استفاده از روش دلفی برای کاهش میزان اختلالات, خاصه اختلال در درس ریاضی پیشنهاداتی ارائه شد از جمله: آموزش به سرگروه های آموزشی, قرار دادن اهداف هر پایه در ابتدای کتاب ریاضی سال بعد, برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس با محوریت آموزش مفاهیم ریاضی و ایجاد طرح مرجع.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خدادادی، جمیله، و موسوی پور، سعید. (1392). شیوع اختلالات ریاضی در دانش آموزان کلاس های دوم و چهارم ابتدایی شهرستان اراک و راه های کاهش آن. ناتوانی های یادگیری، 2(4 (پیاپی 7))، 28-44. SID. https://sid.ir/paper/210177/fa

    Vancouver: کپی

    خدادادی جمیله، موسوی پور سعید. شیوع اختلالات ریاضی در دانش آموزان کلاس های دوم و چهارم ابتدایی شهرستان اراک و راه های کاهش آن. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(4 (پیاپی 7)):28-44. Available from: https://sid.ir/paper/210177/fa

    IEEE: کپی

    جمیله خدادادی، و سعید موسوی پور، “شیوع اختلالات ریاضی در دانش آموزان کلاس های دوم و چهارم ابتدایی شهرستان اراک و راه های کاهش آن،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 4 (پیاپی 7)، pp. 28–44، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button