Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,540
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

966
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فعالیت بدنی منتخب بر هماهنگی چشم و دست دانش آموزان نارسانویس

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 71

چکیده

 دانش آموزان نارسانویس دانش آموزانی هستندکه علیرغم هوش طبیعی بسیار بد می نویسند. برخی از محققان عقیده دارند که بدنویسی این کودکان عمدتا به دلیل عدم هماهنگی حرکتی آنان است. هماهنگی طرح یابی بدن و اندامها در ارتباط با اشیا و رخدادهای محیطی است و از آنجا که یکی از مشکلات عمده در نوشتن, هماهنگی چشم و دست است, در تحقیق حاضر تاثیر یک دوره فعالیت بدنی منتخب بر هماهنگی چشم و دست کودکان نارسانویس بررسی شد. پژوهش حاضر روی 20 دانش آموز پسر با دامنه سنی 12 تا 13 سال از شهرستان میناب هرمزگان انجام شد. دانش آموزان از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت 12جلسه (45 دقیقه) تمرینات ورزشی با توپ و راکت را اجرا کردند. از مجموعه آزمون لینکلن_ اوزرتسکی در دو نوبت پیش آزمون - پس آزمون استفاده شد. داده ها با آزمون تی مستقل و من ویتنی و آزمون تی همبسته و ویلکاکسون بررسی شد. نتایج نشان داد که برنامه منتخب فعالیت بدنی موجب پیشرفت درهماهنگی چشم -دست شد (P£0.05). همچنین گروه آزمایش از هماهنگی بهتری نسبت به گروه کنترل برخوردار شد (P£0.05). از این رو توصیه می شود از ضربات ساده توپ و راکت در تمامی مدارس, خصوصا مدارسی که دانش آموز نارسانویس دارند استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طهماسبی بروجنی، شهزاد، شادمهری، مرضیه، و پیش دار، فاطمه. (1396). تاثیر فعالیت بدنی منتخب بر هماهنگی چشم و دست دانش آموزان نارسانویس. ناتوانی های یادگیری، 7(2 )، 55-71. SID. https://sid.ir/paper/210225/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسبی بروجنی شهزاد، شادمهری مرضیه، پیش دار فاطمه. تاثیر فعالیت بدنی منتخب بر هماهنگی چشم و دست دانش آموزان نارسانویس. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1396؛7(2 ):55-71. Available from: https://sid.ir/paper/210225/fa

    IEEE: کپی

    شهزاد طهماسبی بروجنی، مرضیه شادمهری، و فاطمه پیش دار، “تاثیر فعالیت بدنی منتخب بر هماهنگی چشم و دست دانش آموزان نارسانویس،” ناتوانی های یادگیری، vol. 7، no. 2 ، pp. 55–71، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا