مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه و تحلیل خطاهای نوشتاری در دانش آموزان پسر عادی و نارسانویس دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 28

چکیده

 هدف این پژوهش مقایسه و تحلیل خطاهای نوشتاری در دانش آموزان پسر عادی و نارسانویس دوره ابتدایی بود. به منظور انجام این پژوهش ابتدا دو منطقه از بین مناطق آموزش و پرورش شهر تهران, و سپس 6 مدرسه ابتدایی پسرانه به شیوه نمونه گیری تصادفی از این مناطق برگزیده شد. 75 دانش آموز عادی به صورت تصادفی و 75 دانش آموز نارسانویس به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند مجموعا تعداد 150 دانش آموز پسر پایه 4, 3, 5 دبستان انتخاب شدند. ابزار پژوهش, آزمون محقق ساخته سنجش خطاهای نوشتاری, نمونه دست خط و دیکته دانش آموزان نارسانویس و گفتگو با والدین و معلمان این دانش آموزان بود. داده های به دست آمده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که بین خطاهای نوشتاری دانش آموزان پسر عادی و نارسانویس از نظر نوع و فراوانی خطاها تفاوت معنادار وجود دارد. مقایسه خطاهای نوشتاری بین پایه ها نشان داد با افزایش پایه تحصیلی, میزان خطاها در دانش آموزان عادی به طور چشمگیری کاهش می یابد؛ اما در دانش آموزان نارسانویس با افزایش پایه تحصیلی و با ادامه روش های مرسوم آموزشی (تکرار و تمرین), و به دلیل مشکلات ادراکی - شناختی, مشکلات نوشتاری این دانش آموزان همچنان پایدار است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اخوان تفتی، مهناز، و اسدی بیدشکی، سارا. (1391). مقایسه و تحلیل خطاهای نوشتاری در دانش ‌آموزان پسر عادی و نارسانویس دوره‌ ابتدایی. ناتوانی های یادگیری، 1(3)، 6-28. SID. https://sid.ir/paper/210188/fa

    Vancouver: کپی

    اخوان تفتی مهناز، اسدی بیدشکی سارا. مقایسه و تحلیل خطاهای نوشتاری در دانش ‌آموزان پسر عادی و نارسانویس دوره‌ ابتدایی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛1(3):6-28. Available from: https://sid.ir/paper/210188/fa

    IEEE: کپی

    مهناز اخوان تفتی، و سارا اسدی بیدشکی، “مقایسه و تحلیل خطاهای نوشتاری در دانش ‌آموزان پسر عادی و نارسانویس دوره‌ ابتدایی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 1، no. 3، pp. 6–28، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210188/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button