Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,947
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

850
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تنظیم هیجان، ذهن آگاهی و بهزیستی روان شناختی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 35

چکیده

 هدف این مطالعه, مقایسه تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و بهزیستی روان شناختی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود. این پژوهش علی-مقایسه ای و از نوع مقطعی- مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران دانش آموزان 7 تا 12 ساله با و بدون ناتوانی یادگیری شهرستان ایلام در سال 1392 می باشد. آزمودنی های پژوهش شامل 30 نفر از مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و 30 نفر از مادران دانش آموزان عادی به شیوه همتاسازی (بر اساس سن مادر, سطح تحصیلات و تعداد فرزندان) انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس تنظیم شناختی هیجانی گارنفسکی و همکاران, ذهن آگاهی براون و ریان و بهزیستی روان شناختی ریف استفاده شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه از مادران در تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و بهزیستی روان شناختی تفاوت معناداری وجود دارد (P>0.001). یافته های این پژوهش نشان می دهد که از پرورش توانایی های کنترل و تنظیم هیجانات و استفاده از روش های ذهن آگاهی می توان به عنوان یکی از عوامل افزایش بهزیستی روان شناختی و کمک به افراد در سازگاری با تغییرات و عوامل فشارزا بهره جست.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تبریزچی، نرگس، و وحیدی، زهره. (1394). مقایسه تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و بهزیستی روان شناختی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 4(4 (پیاپی 15))، 21-35. SID. https://sid.ir/paper/210236/fa

    Vancouver: کپی

    تبریزچی نرگس، وحیدی زهره. مقایسه تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و بهزیستی روان شناختی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1394؛4(4 (پیاپی 15)):21-35. Available from: https://sid.ir/paper/210236/fa

    IEEE: کپی

    نرگس تبریزچی، و زهره وحیدی، “مقایسه تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و بهزیستی روان شناختی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 4، no. 4 (پیاپی 15)، pp. 21–35، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا