Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,070
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

873
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عملکردهای حافظه فعال شنیداری، دیداری-فضایی و بلندمدت در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی و بهنجار

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 74

چکیده

دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی علاوه بر مشکلات تحصیلی دارای مشکل در انواع حافظه نیز هستند. پژوهش حاضر با هدف مقایسه عملکردهای حافظه فعال شنیداری, دیداری-فضایی و بلندمدت دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی و بهنجار انجام شد. روش تحقیق از نوع علی-مقایسه ای بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دوره اول ابتدایی مدارس دولتی شهر زاهدان بودند. از بین دانش آموزانی که عملکردی طبیعی و متناسب با سن شان در خرده آزمونهای هوش وکسلر کودکان داشتند 45 نفر با روش تصادفی ساده و ازمیان دانش آموزانی که نمره های 50 درصد به بالا را در آزمون ریاضی کسب کرده اند تعداد 45 نفر بطور تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارت بودند از آزمون هوش وکسلر کودکان و آزمون های حافظه فعال شنیداری پرهیزکار و همکاران, حافظه فعال دیداری-فضایی پیکرینگ و حافظه بلندمدت پرهیزکار و همکاران. داده ها با استفاده از میانگین, انحراف استاندارد, تحلیل واریانس و آزمونt مستقل تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین عملکردهای حافظه فعال شنیداری, دیداری-فضایی و بلندمدت دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی و دانش آموزان بهنجار دوره ابتدایی تفاوت معناداری درسطح 01/0P< وجود دارد. عملکردهای حافظه در دانش آموزان بهنجار بیشتر از دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی دوره ابتدایی بود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرمپورمحمدآبادی، حکمت، زارکوئی پور، افسانه، و فرنام، علی. (1398). مقایسه عملکردهای حافظه فعال شنیداری, دیداری-فضایی و بلندمدت در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی و بهنجار. ناتوانی های یادگیری، 8(4 )، 55-74. SID. https://sid.ir/paper/210244/fa

    Vancouver: کپی

    کرمپورمحمدآبادی حکمت، زارکوئی پور افسانه، فرنام علی. مقایسه عملکردهای حافظه فعال شنیداری, دیداری-فضایی و بلندمدت در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی و بهنجار. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1398؛8(4 ):55-74. Available from: https://sid.ir/paper/210244/fa

    IEEE: کپی

    حکمت کرمپورمحمدآبادی، افسانه زارکوئی پور، و علی فرنام، “مقایسه عملکردهای حافظه فعال شنیداری, دیداری-فضایی و بلندمدت در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی و بهنجار،” ناتوانی های یادگیری، vol. 8، no. 4 ، pp. 55–74، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210244/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا