مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

711
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عناصرشناختی و فراشناختی در فرآیند یادگیری مکالمة زبان عربی با تکیه بر روش تلقین زدایی

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 178

چکیده

آموزش زبان عربی در ایران همواره با تکیه بر عناصر شناختی و روش دستور – ترجمه صورت می پذیرد, از این رو هیچگاه عناصری از قبیل: واکنش های ذهن مدرس و زبان آموز به هنگام آموزش زبان عربی, عناصر فراشناختی, ویژگی های طرفین, سخن و موقعیت گفتگو, روند پردازش داده ها و اطلاعات توسط زبان آموز و. . . مورد توجه صاحب نظران این حوزه قرار نگرفته است. در این مقاله, نویسندگان در صددند با تحلیل زیر و بم های فرآیند یادگیری زبان عربی با تکیه بر روش تلقین زدایی و عناصر فراشناختی از قبیل هوش هیجانی, اصولی بنیادین را برای تدریس/ یادگیری زبان عربی بدست دهند, بطوریکه با استفاده از راهکارهای پیشنهادی, زبان آموز بصورت کارآمد دانش زبانی را کسب کرده و با ایجاد انگیزه, خلاقیت, اعتماد به نفس و در نهایت با برون داد مداوم و عملی زبان در فضایی هیجانی-شناختی, توانش و کنش ارتباطی وی به بهترین سطح ممکن برسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طهماسبی، عدنان، و همایونی، سعداله. (1394). عناصرشناختی و فراشناختی در فرآیند یادگیری مکالمة زبان عربی با تکیه بر روش تلقین زدایی. ادب عربی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)، 7(2 )، 159-178. SID. https://sid.ir/paper/211595/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسبی عدنان، همایونی سعداله. عناصرشناختی و فراشناختی در فرآیند یادگیری مکالمة زبان عربی با تکیه بر روش تلقین زدایی. ادب عربی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)[Internet]. 1394؛7(2 ):159-178. Available from: https://sid.ir/paper/211595/fa

    IEEE: کپی

    عدنان طهماسبی، و سعداله همایونی، “عناصرشناختی و فراشناختی در فرآیند یادگیری مکالمة زبان عربی با تکیه بر روش تلقین زدایی،” ادب عربی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)، vol. 7، no. 2 ، pp. 159–178، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211595/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button