مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری زدایی؛ راهکاری برای یادگیری بیشتر

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 21

چکیده

 مقدمه: به رغم آگاهی فزاینده در مورد اهمیت و ضرورت یادگیری, چگونگی, اشکال آن و رویه هایی که یادگیری را در افراد و سازمان ها تشویق می کند, شناخت بسیار کمی درباره یادگیری زدایی وجود دارد. چیستی یادگیری زدایی, چرایی مهم آن و شرایطی که آن را ترغیب می کنند, کمتر مورد بحث قرار گرفته اند. با توجه به اهمیت یادگیری زدایی و نقش آن در فرآیند انتقال و اکتساب دانش, این مقاله به بررسی یادگیری زدایی, ضرورت و انواع آن پرداخته است.نتیجه گیری: یادگیری زدایی تغییری مستمر است که افراد و سازمان ها را برای انطباق با محیط و توسعه مهارت های جدید توانمند می کند. حرکت در منحنی یادگیری زدایی حرکتی عمدی, مستلزم ساختار سازی مجدد و پاک سازی رویه های قدیمی است. در این فرآیند, رهایی از آنچه که دیگر مفید نیست, توقف متفکرانه و خلق فضای پاک قبل از یادگیری جدید ضروری است. برای موفقیت فردی و سازمانی, لازم است که بین یادگیری و یادگیری زدایی تعادل ایجاد شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عدلی، فریبا. (1389). یادگیری زدایی؛ راهکاری برای یادگیری بیشتر. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 3(1)، 17-21. SID. https://sid.ir/paper/174221/fa

    Vancouver: کپی

    عدلی فریبا. یادگیری زدایی؛ راهکاری برای یادگیری بیشتر. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1389؛3(1):17-21. Available from: https://sid.ir/paper/174221/fa

    IEEE: کپی

    فریبا عدلی، “یادگیری زدایی؛ راهکاری برای یادگیری بیشتر،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 3، no. 1، pp. 17–21، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174221/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button