Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

802
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

962
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی خرده فرهنگ های نمایشی و چگونگی اشاعه هنجار در شبکه اجتماعی اینستاگرام

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 81

چکیده

اینستاگرام به عنوان شبکه اجتماعی عکس محور با اقبال گسترده در جامعه ایران مواجه شده است. کنش در این فضا تفاوت هایی با کنش در زندگی روزمره دارد. این تفاوتها شامل تفاوت در فرهنگ و هم چنین شکل اشاعه فرهنگی نیز می شود. در این زمینه مشخص نیست که یک هنجار چگونه به دسته ای از خرده فرهنگ ها تبدیل می شود. این موارد به علت نوین بودن برای جامعه شناسان ناشناخته و یا حداقل کمتر شناخته شده است. این نوشتار به دنبال کشف این تفاوت ها بوده است. برای کشف این تفاوت ها از روش مردم نگاری اینترنتی یا نتنوگرافی استفاده شده است. در این راستا ابتدا چهارده خرده فرهنگ با تمام ویژگی های نمایشی با استفاده از رهیافت روال نمایشی گافمن کشف و توصیف شده است. برای هر کدام از خرده فرهنگ های مذکور نوع نمایش و شکل غالب کنش در هر کدام از بخش های ساختاری اینستاگرام توضیح داده شده است. سپس فرایند اشاعه هنجارها با استفاده از تجربه موثرترین افراد که دارای بیشترین فالور جمع آوری شده در اینستاگرام بوده اند توضیح داده شده است در این زمینه بیش از 200 صفحه مورد کندوکاو قرار گرفت. این توضیح شامل شکل گیری یک هنجار و سپس انتشار و تقلید دیگران می باشد. در پایان با ترکیب این دو موضوع, فرایند شکل گیری و تصلب یابی هنجار از زمان ورود کاربران در یک فرایند هفت مرحله ای شامل حضورکاربران, نمایش خود, مزیت نمایشی, مبادله نابرابر فالوینگ, شکل گیری هنجارهای نمایشی, شکل گیری خرده فرهنگ های نمایشی و خلاقیت تا شکل گیری خرده فرهنگ ها توصیف و تبیین شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غنی زاده، مصطفی. (1398). شناسایی خرده فرهنگ های نمایشی و چگونگی اشاعه هنجار در شبکه اجتماعی اینستاگرام. مطالعات رسانه ای، 14(2 (پیاپی 45) )، 63-81. SID. https://sid.ir/paper/211851/fa

    Vancouver: کپی

    غنی زاده مصطفی. شناسایی خرده فرهنگ های نمایشی و چگونگی اشاعه هنجار در شبکه اجتماعی اینستاگرام. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1398؛14(2 (پیاپی 45) ):63-81. Available from: https://sid.ir/paper/211851/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی غنی زاده، “شناسایی خرده فرهنگ های نمایشی و چگونگی اشاعه هنجار در شبکه اجتماعی اینستاگرام،” مطالعات رسانه ای، vol. 14، no. 2 (پیاپی 45) ، pp. 63–81، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211851/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا