مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

709
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای بررسی تاثیر رسانه ها در ایجاد رغبت به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار از طریق پیام های تبلیغاتی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 35

چکیده

 امروزه بورس اوراق بهادار به عنوان یکی از ستون های اصلی اقتصاد هر کشور مطرح می باشد. متاسفانه در کشور ایران به دلیل آگاه نبودن سرمایه گذاران, بورس اوراق بهادار کارایی مطلوبی ندارد. تنها راه ایجاد آگاهی, ارتباط است و یکی از بهترین روش های برقراری ارتباط رسانه ها می باشند. بنابراین در این پژوهش به دنبال ارائه مدلی می باشیم که به وسیله آن بتوانیم تاثیر رسانه را بر ایجاد رغبت به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار بررسی کنیم. بدین منظور جمع آوری داده ها از طریق پرسش نامه و نمونه گیری تصادفی ساده انجام گرفته است و آزمون معادلات ساختاری از طریق نرم افزار AMOS برای تجزیه و تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی افرادی هستند که در تالار بورس اوراق بهادار تهران در سال 1393-1392 حضور می یابند و نمونه این جامعه نیز با استفاده از فرمول کوکران 157 نفر بدست آمده است. نتایج حاصل از این بررسی نشان می دهند که بین جذبه ساختاری پیام, جذبه احساسی پیام و جذبه شناختی پیام با رغبت به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار رابطه معنی داری وجود دارد. بنابراین رسانه ها در ارائه پیام جهت ترغیب به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار باید به هر سه این عوامل در ساختار پیام خود دقت کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آقازاده، هاشم، روشن دل اربطانی، طاهر، و بانی فاضل، سماء. (1394). ارائه مدلی برای بررسی تاثیر رسانه ها در ایجاد رغبت به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار از طریق پیام های تبلیغاتی. مطالعات رسانه ای، 10(29)، 25-35. SID. https://sid.ir/paper/211962/fa

    Vancouver: کپی

    آقازاده هاشم، روشن دل اربطانی طاهر، بانی فاضل سماء. ارائه مدلی برای بررسی تاثیر رسانه ها در ایجاد رغبت به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار از طریق پیام های تبلیغاتی. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1394؛10(29):25-35. Available from: https://sid.ir/paper/211962/fa

    IEEE: کپی

    هاشم آقازاده، طاهر روشن دل اربطانی، و سماء بانی فاضل، “ارائه مدلی برای بررسی تاثیر رسانه ها در ایجاد رغبت به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار از طریق پیام های تبلیغاتی،” مطالعات رسانه ای، vol. 10، no. 29، pp. 25–35، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211962/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button