مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

768
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

922
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی واکاوی مسوولیت های اجتماعی رسانه

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 66

چکیده

 مسوولیت اجتماعی, یک رویکردی متعالی است که تحت تاثیر اجتماعی افراد یا سازمان نسبت به محیط پیرامونی خود است و هدف اصلی آن, ایجاد حرکتی مثبت هرچند کوچک بر جامعه است, زیرا امروز سازمان ها علاوه بر خدمات اصلی و جانبی بخشی از زمان و منابع خود را نیز به فعالیت های عام المنفعه اختصاص دهند. روش به کاررفته در مقاله حاضر ازلحاظ ماهیت کاربردی بوده و از نوع توصیفی - تحلیلی است. مسوولیت اجتماعی از جمله مقولاتی است که سالهاست توسط صاحب نظران مسائل ارتباطی و یونسکو در حوزه مطبوعات و رسانه ها با تا کید بر اخبار توسعه مطرح شده است. بر این اساس رسانه ها حق دارند از سازمان های مختلف انتقاد کنند و آنها را به چالش بکشند اما خود نیز در برابر منافع و نیازهای جامعه مسوول اند و باید پاسخگو باشند, چراکه با اشتباه آنها افکارعمومی نیز مرتکب خطا می شود. رسانه به عنوان تاثیرگذارترین نهاد فرهنگی می تواند در رواج قانون گرایی و مبارزه با قانون گریزی به طور موثر و موفق وارد عمل شود. وجود رسانه در دنیای امروز نشانه آزادی بیان و اندیشه و سنگری محکم برای دفاع از حقوق مردم و شهروندان است و احساس مسوولیت آن موجب بیداری جامعه و پاسخگویی سازمان ها و دولت خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیابانی، غلامحسین. (1396). بررسی واکاوی مسوولیت های اجتماعی رسانه. مطالعات رسانه ای، 12(38 )، 55-66. SID. https://sid.ir/paper/211990/fa

    Vancouver: کپی

    بیابانی غلامحسین. بررسی واکاوی مسوولیت های اجتماعی رسانه. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1396؛12(38 ):55-66. Available from: https://sid.ir/paper/211990/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین بیابانی، “بررسی واکاوی مسوولیت های اجتماعی رسانه،” مطالعات رسانه ای، vol. 12، no. 38 ، pp. 55–66، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211990/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button