Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,970
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

896
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر توان صنعت سینمای ایران برای ورود به بازارهای جهانی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 94

چکیده

 گسترش تجارت بین المللی کالاهای فرهنگی فرصت مناسبی برای حضور آثار سینمایی در بازارهای جهانی و کسب منافع اقتصادی و قدرت فرهنگی فراهم نموده است. اما اغلب کشورها, از جمله ایران, تاکنون نتوانسته اند حضوری فعال و موثر در بازارهای جهانی داشته باشند. بمنظور بهره مندی از این فرصت لازم است توان صنعت سینما و نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسی قرار گیرد تا با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آن در چهارچوب یک الگوی جامع, برای فعالیت در بازار جهانی آماده تر گردد. در همین راستا تحقیق حاضر درصدد ارائه الگویی از متغیرهای موثر بر توان صنعت سینما برای جهانی شدن, در چهار سطح تجزیه و تحلیل موسسه, صنعت, ملی و بین المللی می باشد. نتیجه این تحقیق می تواند نقشه راهی برای تدوین سیاستها و برنامه های استراتژیک آینده این صنعت در کشور باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی - پیمایشی است. در این تحقیق با استفاده از آزمون های میانگین تک نمونه ای و مدلسازی معادلات ساختاری به بررسی وضعیت متغیرها و نحوه تاثیر آنها بر توان ورود به بازار جهانی پرداخته شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که وضعیت کلیه متغیرها و مولفه های تبیین کننده آنها در صنعت سینما نامطلوب بوده و در تمام سطوح نیازمند بهینه سازی است. بر این اساس مولفه های فضای ملی دارای اولویت اول برای اصلاح و بهینه سازی بوده و بعد از آن به ترتیب مولفه های روابط بین المللی, ساختار صنعت و ویژگیهای موسسات سینمایی قرار می گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دادگران، سیدمحمد، و ابری، انسیه. (1390). بررسی عوامل موثر بر توان صنعت سینمای ایران برای ورود به بازارهای جهانی. مطالعات رسانه ای، 6(15)، 55-94. SID. https://sid.ir/paper/212057/fa

    Vancouver: کپی

    دادگران سیدمحمد، ابری انسیه. بررسی عوامل موثر بر توان صنعت سینمای ایران برای ورود به بازارهای جهانی. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1390؛6(15):55-94. Available from: https://sid.ir/paper/212057/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد دادگران، و انسیه ابری، “بررسی عوامل موثر بر توان صنعت سینمای ایران برای ورود به بازارهای جهانی،” مطالعات رسانه ای، vol. 6، no. 15، pp. 55–94، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/212057/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا