مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نوآوری و بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار و مزیت رقابتی پایدار در بنگاه های صنعتی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 29

چکیده

 از آنجا که میزان سودآوری در یک بنگاه صنعتی تعیین کننده عملکرد کسب و کار و کسب مزیت رقابتی مناسب برای آن بنگاه است؛ مطالعات متعددی در مورد عملکرد کسب و کار بنگاه ها و مزیت رقابتی آنها صورت گرفته است. هدف این مقاله, شناسایی عوامل اساسی تاثیرگذار بر عملکرد کسب و کار و کسب مزیت رقابتی پایدار برای بنگاه های صنعتی است. بررسی ارتباط این عوامل با یکدیگر براساس مستندات و پژوهش های صورت گرفته در دسترس در این حوزه به منظور کمک به صاحبان صنایع کشورمان در جهت بهبود عملکرد کسب و کار و کسب مزیت رقابتی مناسب برای آنان از دیگر اهداف این مقاله است. یکی از یافته های بسیار مهم این پژوهش که از بررسی نتایج مطالعات منابع مختلف در این حوزه احصا شده است, تبیین تاثیر قابل توجه رویکرد بازارگرایی بر نوآوری است؛ به طوری که در بسیاری از مطالعات که در قسمت ادبیات تحقیق ملاحظه می شود, مولفه بازارگرایی به عنوان عامل اساسی بر شکل گیری نوآوری و بهبود عملکرد کسب و کار تایید شده است. یکی از یافته های دیگر این مقاله, تاثیر قابل توجه نوآوری بر عملکرد کسب و کار یک بنگاه صنعتی به منظور کسب مزیت رقابتی پایدار است. از نکات مهم دیگری که در این مطالعه به آن پرداخته شده است, نقش متعادل کننده مولفه گرایش یادگیری در رابطه بین بازارگرایی و نوآوری است. همچنین در بخشی از مقاله به اهمیت تاثیر نوآوری بر عملکرد کسب و کار و کسب مزیت رقابتی در صنایع مختلف نیز پرداخته شده است. در پایان این نوشتار, بر مبنای مستندات و پژوهش های صورت گرفته, ارتباط بین مولفه های اصلی شامل: بازارگرایی, نوآوری, عملکرد کسب و کار و مزیت رقابتی پایدار به صورت یک مدل مفهومی ارائه شده و همچنین کاربرد و شرایط تحقق این مدل نیز بیان شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی حسینی، حجت اله، و نورزاد مقدم، احسان. (1393). تاثیر نوآوری و بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار و مزیت رقابتی پایدار در بنگاه های صنعتی. توسعه تکنولوژی صنعتی، -(23)، 21-29. SID. https://sid.ir/paper/212925/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی حسینی حجت اله، نورزاد مقدم احسان. تاثیر نوآوری و بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار و مزیت رقابتی پایدار در بنگاه های صنعتی. توسعه تکنولوژی صنعتی[Internet]. 1393؛-(23):21-29. Available from: https://sid.ir/paper/212925/fa

    IEEE: کپی

    حجت اله حاجی حسینی، و احسان نورزاد مقدم، “تاثیر نوآوری و بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار و مزیت رقابتی پایدار در بنگاه های صنعتی،” توسعه تکنولوژی صنعتی، vol. -، no. 23، pp. 21–29، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/212925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button