مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش نگرش به تبلیغات ورزشی بر ارزش ادراک شده و قصد خرید (مطالعه موردی: مشتریان منطقه آزاد چابهار)

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 137

چکیده

 هدف از این تحقیق ارائه الگوی تاثیر نگرش به تبلیغات ورزشی بر ارزش ادراک شده و قصد خرید بود. نوع تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده ها توصیفی و پیمایشی است. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه, گفتگو با نمونه ها و مطالعه کتابخانه ای بوده است. جامعه آماری این تحقیق را مشتریان فروشگاه های ورزشی در منطقه آزاد چابهار تشکیل می داد. روش نمونه گیری هدفمند و دردسترس انتخاب شد (n=333) و داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و آماراستنباطی تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان داد شاخص های برازش مدل متناسب می باشد (89/0=NFI, 92/0=RFI, 93/0=IFI, 93/0=CFI, 064/0= RMSEA). متغیر استفاده شخصی در سطح معنی داری (05/0) بیشترین بار عاملی (70/0) بیشترین بار عاملی را در میان عوامل نگرش به تبلیغات ورزشی داشت. نتایج حکایت داشت نگرش مثبت به تبلیغات به تنهایی نمی تواند تضمینی برای خرید محصولات ورزشی باشد ولی ایجاد ارزش در مصرف کنندگان به عنوان متغیر واسطه می تواند منجر به خرید شود. پیشنهاد می شود تبلیغ کنندگان محصولات و خدمات, توجه بیشتری به نگرش مخاطب داشته و نهادهایی همچون صدا و سیما و رسانه ها مسئول توجه بیشتری بر ماهیت تبلیغات ورزشی داشته باشند).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، محسن، و امانی، غلامرضا. (1397). نقش نگرش به تبلیغات ورزشی بر ارزش ادراک شده و قصد خرید (مطالعه موردی: مشتریان منطقه آزاد چابهار). پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 8 (پیاپی 16)(16 (پیاپی32) )، 125-137. SID. https://sid.ir/paper/213812/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی محسن، امانی غلامرضا. نقش نگرش به تبلیغات ورزشی بر ارزش ادراک شده و قصد خرید (مطالعه موردی: مشتریان منطقه آزاد چابهار). پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1397؛8 (پیاپی 16)(16 (پیاپی32) ):125-137. Available from: https://sid.ir/paper/213812/fa

    IEEE: کپی

    محسن اسماعیلی، و غلامرضا امانی، “نقش نگرش به تبلیغات ورزشی بر ارزش ادراک شده و قصد خرید (مطالعه موردی: مشتریان منطقه آزاد چابهار)،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 8 (پیاپی 16)، no. 16 (پیاپی32) ، pp. 125–137، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button