مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,331
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش بازاریابی در توسعه اکوتوریسم تالاب انزلی

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 140

چکیده

 تالاب ها علاوه بر نقش مهم اکولوژیکی, دارای نقش های متعدد اقتصادی, اجتماعی و حتی سیاسی نیز می باشند. از جمله انتظار می رود ایران به عنوان بنیانگذار کنوانسیون بین المللی حفظ تالاب ها- رامسر, اقدامات اساسی برای حفظ تالاب های خود, من جمله تالاب انزلی ایفاء نماید. تالاب انزلی مهمترین تالاب جنوبی منطقه خزر به شمار می رود که به دلیل تنوع زیاد زیستگاه جانوری-گیاهی و همچنین به عنوان محل تغذیه, استراحت, تولید مثل, مهاجرت و زمستان گذرانی پرندگان, از ویژگی های مطلوب یک مقصد گردشگری برخوردار است. به همین دلیل, تحقیق حاضر درصدد است تا به بررسی عوامل بازاریابی موثر بر جذب گردشگر در این تالاب بپردازد. با توجه به پیشینه تحقیق و نیز مبانی نظری, مدل نظری تحقیق طراحی و بر اساس آن, پنج فرضیه اساسی برای آزمون تجربی تدوین گردید. جهت انجام تحقیق حاضر از روش تحقیق توصیفی- تحلیلی استفاده شده است. برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده که توسط 347 نفر از گردشگران تالاب انزلی تکمیل شده است. برای توصیف و تحلیل داده ها از آماره های توصیفی و نیز آماره های تحلیلی استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان داد که همبستگی معناداری بین برند شهر (اصالت, شخصیت و موقعیت یابی), رضایتمندی, عملکرد, سیاست گذاری و تبلیغات موثر با جذب گردشگر وجود دارد. به طور کلی نتایج تحقیق بیانگر آن است که در منطقه مورد مطالعه, ظرفیت های مناسبی برای بازاریابی گردشگری وجود دارد و از جمله آنها, ظرفیت های بازاریابی اجتماعی است که در آن با استفاده از خود گردشگران می توان به توسعه گردشگری پرداخت. در پایان این مقاله, پیشنهادهایی جهت ارتقاء برنامه ریزی و توسعه گردشگری در منطقه مورد مطالعه ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، صادق، داوردوست، صدف، و موسی زاده، حسین. (1394). نقش بازاریابی در توسعه اکوتوریسم تالاب انزلی. جغرافیایی فضای گردشگری، 4(16)، 115-140. SID. https://sid.ir/paper/214317/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی صادق، داوردوست صدف، موسی زاده حسین. نقش بازاریابی در توسعه اکوتوریسم تالاب انزلی. جغرافیایی فضای گردشگری[Internet]. 1394؛4(16):115-140. Available from: https://sid.ir/paper/214317/fa

    IEEE: کپی

    صادق صالحی، صدف داوردوست، و حسین موسی زاده، “نقش بازاریابی در توسعه اکوتوریسم تالاب انزلی،” جغرافیایی فضای گردشگری، vol. 4، no. 16، pp. 115–140، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button