مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,031
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مولفه های انگیزشی و نگرشی در پیشرفت درس ریاضی به منظور تدوین یک مدل ساختاری بین دانش آموزان سال اول دبیرستان های استان آذربایجان غربی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 30

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی نقش مولفه های انگیزشی و نگرشی در پیشرفت درس ریاضی و تدوین مدل ساختاری بوده است. تعداد افراد نمونه 300 نفر از دانش آموزان سال اول دبیرستان های شهرستان ارومیه می باشد. نمره ترم 1 دانش آموزان به عنوان شاخص پیشرفت درس ریاضی مورد استفاده قرار گرفت.برای تحلیل داده ها از روش های تحلیل مسیر, به کمک نرم افزار لیزرل, اثرات مستقیم و غیرمستقیم و اثرات کلی متغیرهای خودپنداره, تحصیلات پدر, اهمیت ریاضی, علاقه به ریاضی, حمایت والدین و تصورات قالبی جنسیتی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده در این پژوهش در قالب مدل گرون و رودر که در سال 1995 در دانشگاه ماکس پلانک آلمان ساخته شده و در سه کشور فرانسه, ژاپن و آمریکا اجرا شده, می باشد.• نتایج بیانگر آن است که متغیرهای خودپنداره, تحصیلات پدر, حمایت والدین و اهمیت ریاضی بر پیشرفت درس ریاضی اثر معنادار نشان دادند. و متغیرهای خودپنداره و تحصیلات پدر اثر مستقیم با پیشرفت درس ریاضی داشتند.• از دیگر نتایج حاصل شده در این پژوهش کسب شاخص های برازش مطلوب و مناسب با داده های پژوهش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بلوکی، آزاده، دلاور، علی، و مام شریفی، اسماعیل. (1389). نقش مولفه های انگیزشی و نگرشی در پیشرفت درس ریاضی به منظور تدوین یک مدل ساختاری بین دانش آموزان سال اول دبیرستان های استان آذربایجان غربی. اندازه گیری تربیتی، 1(3)، 1-30. SID. https://sid.ir/paper/214518/fa

    Vancouver: کپی

    بلوکی آزاده، دلاور علی، مام شریفی اسماعیل. نقش مولفه های انگیزشی و نگرشی در پیشرفت درس ریاضی به منظور تدوین یک مدل ساختاری بین دانش آموزان سال اول دبیرستان های استان آذربایجان غربی. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1389؛1(3):1-30. Available from: https://sid.ir/paper/214518/fa

    IEEE: کپی

    آزاده بلوکی، علی دلاور، و اسماعیل مام شریفی، “نقش مولفه های انگیزشی و نگرشی در پیشرفت درس ریاضی به منظور تدوین یک مدل ساختاری بین دانش آموزان سال اول دبیرستان های استان آذربایجان غربی،” اندازه گیری تربیتی، vol. 1، no. 3، pp. 1–30، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214518/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button