مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,065
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعامل گرایی نمادین در گراندد تئوری: دیدگاهی برای تبیین ارتباط استاد و دانشجو در آموزش بالینی پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 298 | صفحه پایان 309

چکیده

 مقدمه: تعامل گرایی نمادین با روشهای تحقیق کیفی و به ویژه با رویکرد گراندد تئوری مرتبط می باشد, اما در اکثر تحقیق های انجام شده, این ارتباط و ماهیت آن به وضوح بیان نشده است. آگاهی در مورد ماهیت ارتباط بین این دو بعنوان راهنمائی برای جمع آوری و تحلیل داده ها به محققین کیفی کمک می کند. این مطالعه مروری با هدف تبیین ماهیت ارتباط تحقیق گراندد تئوری با تعامل گرایی نمادین به عنوان دیدگاهی برای بررسی ارتباط استاد و دانشجو در آموزش بالینی پرستاری انجام شد. روش: در این مطالعه مروری برای دستیابی به هدف مطالعه در پایگاه های اطلاعاتی Scopus, Elsevier, Google scholar, ProQuest جستجو شد. کلیدواژه های تعامل گرایی نمادین, گراندد تئوری, روش شناسی, ارتباط استاد و دانشجو و آموزش بالینی پرستاری مورد استفاده قرار گرفت و سپس مقاله ها مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: محققین در این مطالعه با بررسی مقاله های موجود ابتدا ارتباط بین اصول و فرایندهای متدولوژیک Blumer را در مورد تعامل گرایی نمادین با روش شناسی گراندد تئوری مطرح نموده اند و سپس قدرت توضیحی تعامل گرایی نمادین را بعنوان زیربنای فلسفی در مطالعه گراندد تئوری در مورد تبیین فرایند ارتباط استاد و دانشجو در آموزش بالینی پرستاری مورد بحث قرار دادند. نتیجه گیری: در مواردی که تحقیق گراندد تئوری بدون وجود چارچوب تئوریکی تعامل گرایی نمادین به عنوان چارچوب توضیحی مطالعه انجام شود, محقق به جای تبیین رفتارها و فرایندها به توصیف آنها می پردازد. نتایج این مطالعه مروری می تواند راهنمایی برای پژوهشگران علاقه مند به روش گرانددد تئوری باشد که قصد دارند مطالعه خود را بر مبنای فلسفی تعامل گرایی نمادین انجام دهند همچنین این نتایج در جنبه های هدایت مطالعه جمع آوری و تحلیل داده ها سودمند واقع می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، عباس، یعقوبی نیا، فریبا، و لطیف نژادرودسری، رباب. (1391). تعامل گرایی نمادین در گراندد تئوری: دیدگاهی برای تبیین ارتباط استاد و دانشجو در آموزش بالینی پرستاری. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1(4)، 298-309. SID. https://sid.ir/paper/215404/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری عباس، یعقوبی نیا فریبا، لطیف نژادرودسری رباب. تعامل گرایی نمادین در گراندد تئوری: دیدگاهی برای تبیین ارتباط استاد و دانشجو در آموزش بالینی پرستاری. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1391؛1(4):298-309. Available from: https://sid.ir/paper/215404/fa

    IEEE: کپی

    عباس حیدری، فریبا یعقوبی نیا، و رباب لطیف نژادرودسری، “تعامل گرایی نمادین در گراندد تئوری: دیدگاهی برای تبیین ارتباط استاد و دانشجو در آموزش بالینی پرستاری،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 1، no. 4، pp. 298–309، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215404/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button