مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,235
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

683
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فرایند آموزش بیمار و تئوری خودمراقبتی Orem، یک مدل ادغام یافته در برنامه درسی: مطالعه ای کیفی

صفحات

 صفحه شروع 419 | صفحه پایان 431

چکیده

 مقدمه: توسعه برنامه درسی پرستاری با راهکارهای مناسب آموزشی به منظور توسعه مهارت ها و وظایف حرفه ای از ضروریات برنامه ریزی است. یادگیری در هم تنیده بر پایه مدل ها و تئوری های پرستاری, استراتژی اصیل و کاربردی در آموزش پرستاری است. مطالعه حاضر با هدف تبیین تجربیات مشارکت کنندگان در مورد درس آموزش بیمار طراحی شد. روش: این مطالعه بخشی از یک مطالعه کیفی با رویکرد گراندد تئوری (Grounded theory approach) است که با روش Glasser تجزیه و تحلیل شد و با هدف تبیین تجربیات و درک دانشجویان, مدرسان و مربیان پرستاری با استفاده از مصاحبه عمیق (In depth interview) و نیمه ساختار در سال 1393 در خصوص فرایند آموزش بیماران انجام شد. داده های جمع آوری شده همزمان از متن مصاحبه های استخراج شده مورد تحلیل قرار گرفت. کدهای مفهومی استخراج شده به سه مفهوم اصلی و زیرمفهوم های مربوط دسته بندی گردید. یافته ها: محتوای مصاحبه دانشجویان بیانگر تجربیات مثبت و منفی طی اجرای عملی برنامه درسی آموزش مددجویان بود که مضامین نقش حرفه ای آموزش بیمار, کاربرد نظریه های پرستاری در کار بالینی و برنامه درسی ادغام یافته را پیش رو قرار داد. نتیجه گیری: مطالعه حاضر مدیریت و سازماندهی برنامه درسی اصول آموزش بیمار با استراتژی در هم تنیده مدل پرستاری Orem را پیشنهاد نموده است که می تواند به عنوان راهنمایی کاربردی در برنامه های درسی پرستاری منظور شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوحی، عصمت، و عباس زاده، عباس. (1395). فرایند آموزش بیمار و تئوری خودمراقبتی Orem, یک مدل ادغام یافته در برنامه درسی: مطالعه ای کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 5(4 )، 419-431. SID. https://sid.ir/paper/215412/fa

    Vancouver: کپی

    نوحی عصمت، عباس زاده عباس. فرایند آموزش بیمار و تئوری خودمراقبتی Orem, یک مدل ادغام یافته در برنامه درسی: مطالعه ای کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1395؛5(4 ):419-431. Available from: https://sid.ir/paper/215412/fa

    IEEE: کپی

    عصمت نوحی، و عباس عباس زاده، “فرایند آموزش بیمار و تئوری خودمراقبتی Orem, یک مدل ادغام یافته در برنامه درسی: مطالعه ای کیفی،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 5، no. 4 ، pp. 419–431، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215412/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button