مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین فرآیند مواجهه مدرسین پرستاری غیرهیات علمی با ابهام نقش حرفه ای: رویکرد نظریه پایه

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 92

چکیده

 مقدمه: مدرسین پرستاری از جمله تاثیرگذارترین افراد در آینده حرفه پرستاری می باشند. گروهی از مدرسین پرستاری به صورت غیرهیات علمی در این حرفه مشغول به انجام وظیفه می باشند و این امر سبب می گردد تا آنان مشکلات خاص خود را تجربه نمایند. هدف از این مطالعه, کشف فرآیند مواجهه مدرسین پرستاری غیرهیات علمی با ابهام نقش حرفه ای بود.روش: در این مطالعه کیفی از رویکرد نظریه پایه استفاده گردید. به این منظور, 10 مدرس پرستاری غیرهیات علمی, 1 معاون آموزش و پژوهش و 1 رئیس دانشکده در 12 مصاحبه نیمه ساختاریافته شرکت نمودند و داده ها به طور هم زمان از طریق مقایسه مداوم با روش Strauss و Corbin مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: طبقات اصلی در این پژوهش عبارت از نقصان قوانین و شرح وظایف, تنوع محیط کاری, سردرگمی, باورهای رفتاری, مدرک تحصیلی, بازخوردهای نامناسب و ناتوانی در ایفای نقش بودند. تعهد حرفه ای به عنوان مقوله اصلی در این پژوهش نمایان گردید. این عامل بدان معنا است که مدرسین پرستاری در هنگام مواجهه با ابهام نقش حرفه ای با اتکا به تعهد حرفه ای, سعی در ایفای نقش مطلوب می نمایند.نتیجه گیری: ابهام نقش, پدیده ای پویا و تاثیرگذار بر تعهد حرفه ای مدرسین پرستاری غیرهیات علمی می باشد. از این رو, توجه به عوامل زمینه ساز ایجاد ابهام نقش و تلاش در جهت برطرف نمودن آن ها می تواند بر فرآیند آموزش پرستاری اثرگذار باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیشگویی، سیدامیرحسین، و رحیمی، ابوالفضل. (1393). تبیین فرآیند مواجهه مدرسین پرستاری غیرهیات علمی با ابهام نقش حرفه ای: رویکرد نظریه پایه. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 3(1)، 80-92. SID. https://sid.ir/paper/215446/fa

    Vancouver: کپی

    پیشگویی سیدامیرحسین، رحیمی ابوالفضل. تبیین فرآیند مواجهه مدرسین پرستاری غیرهیات علمی با ابهام نقش حرفه ای: رویکرد نظریه پایه. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1393؛3(1):80-92. Available from: https://sid.ir/paper/215446/fa

    IEEE: کپی

    سیدامیرحسین پیشگویی، و ابوالفضل رحیمی، “تبیین فرآیند مواجهه مدرسین پرستاری غیرهیات علمی با ابهام نقش حرفه ای: رویکرد نظریه پایه،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 3، no. 1، pp. 80–92، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215446/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button