مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

906
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر رفتار مدرسین بر میزان یادگیری بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 523 | صفحه پایان 533

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی فرایند مهمی است که دانشجویان را برای زندگی حرفه ای آماده می سازد. مطالعه حاضر با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان کارشناسی پرستاری نسبت به تاثیر رفتارهای مربیان بر میزان یادگیری در طول کارآموزی های بالینی طراحی گردید.روش کار: این مطالعه به صورت توصیفی- مقطعی بود که بر روی 145 دانشجوی کارشناسی پرستاری صورت گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات, معیار لیکرت 7 امتیازی بود که دیدگاه دانشجویان پرستاری نسبت به تاثیر رفتار مدرسین بر میزان یادگیری آن ها را در کارآموزی بالینی مورد ارزیابی قرار می داد. در نهایت داده های به دست آمده توسط آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که میانگین رفتارهای موثر در سطح بالاتر از حد متوسط قرار دارد (5.59±1.21). همچنین ویژگی های رفتاری مانند ارتباطات بین فردی, شخصیتی, توانایی تدریس, ارزشیابی و شایستگی حرفه ای به ترتیب بیشترین امتیازات را کسب کرد.نتیجه گیری: رفتار حرفه ای و مناسب مدرسین در طول کارآموزی بالینی دانشجویان باعث ارتقای یادگیری آنان خواهد شد. بنابراین متولیان و مسوولین آموزش پرستاری باید بستر لازم را در جهت ارتقای رفتارهای مدرسین در محیط های بالین فراهم آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فخرموحدی، علی، صادقی، سجاد، و یوسف پور، محدثه. (1393). بررسی تاثیر رفتار مدرسین بر میزان یادگیری بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(4 )، 523-533. SID. https://sid.ir/paper/116922/fa

    Vancouver: کپی

    فخرموحدی علی، صادقی سجاد، یوسف پور محدثه. بررسی تاثیر رفتار مدرسین بر میزان یادگیری بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(4 ):523-533. Available from: https://sid.ir/paper/116922/fa

    IEEE: کپی

    علی فخرموحدی، سجاد صادقی، و محدثه یوسف پور، “بررسی تاثیر رفتار مدرسین بر میزان یادگیری بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 4 ، pp. 523–533، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116922/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button