Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

549
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

532
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملکرد ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با "رویکرد کارت امتیازی متوازن" و "فرایند تحلیل سلسله مراتبی"

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 22

چکیده

 مقدمه: سازمان ها به منظور آگاهی از میزان موفقیت فعالیت های خود به ویژه در محیط های پیچیده و پویا نیاز مبرم به نظام ارزیابی دارد. این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملکرد ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با استفاده از "رویکرد کارت امتیازی متوازن" و "فرایند تحلیل سلسله مراتبی" انجام شده است. روش کار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی است که با شرکت 120 نفر از مدیران, کارشناسان و مدرسین ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به روش سرشماری انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها شامل دو پرسشنامه "رویکرد کارت امتیازی متوازن" (Balance Scorecard Approach) و "فرایند تحلیل سلسله مراتبی" (Analytic Hierarchy Process) بود. پایایی پرسشنامه "رویکرد کارت امتیازی متوازن" به روش آلفای کرونباخ و پرسشنامه "فرایند تحلیل سلسله مراتبی", به روش محاسبه نرخ ناسازگاری تعیین شد. داده های جمع آوری شده بوسیله نرم افزار اس پی اس اس نسخه 20, نرم افزار LISREL نسخه 8/8 و نرم افزار Expert choice تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: برای معیار مالی (6 زیرمعیار), معیار مشتری (7 زیرمعیار), معیار فرایندهای داخلی (4 زیرمعیار) و معیار رشد و یادگیری (4 زیرمعیار) تعیین شد. نتایج "فرایند تحلیل سلسله مراتبی" نشان داد که در بین چهار معیار "رویکرد کارت امتیازی متوازن", معیارهای مالی, مشتری, فرایندهای داخلی, رشد و یادگیری به ترتیب در اولویت های اول تا چهارم قرار گرفتند. نتیجه گیری: معیارها و شاخص های شناسایی شده بر اساس "رویکرد کارت امتیازی متوازن" و "رویکرد فرایند تحلیل سلسله مراتبی" می تواند جهت ارزیابی عملکرد ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور مناسب باشد. بنابراین, استفاده از این روش ها جهت انجام ارزیابی عملکرد سازمان به مدیران و کارشناسان تربیت بدنی پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    متقی، محمودرضا، صفانیا، علی محمد، و نیکبخش، رضا. (1397). شناسایی و اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملکرد ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با "رویکرد کارت امتیازی متوازن" و "فرایند تحلیل سلسله مراتبی". مدیریت ارتقای سلامت، 7(4 )، 15-22. SID. https://sid.ir/paper/215786/fa

    Vancouver: کپی

    متقی محمودرضا، صفانیا علی محمد، نیکبخش رضا. شناسایی و اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملکرد ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با "رویکرد کارت امتیازی متوازن" و "فرایند تحلیل سلسله مراتبی". مدیریت ارتقای سلامت[Internet]. 1397؛7(4 ):15-22. Available from: https://sid.ir/paper/215786/fa

    IEEE: کپی

    محمودرضا متقی، علی محمد صفانیا، و رضا نیکبخش، “شناسایی و اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملکرد ادارات تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با "رویکرد کارت امتیازی متوازن" و "فرایند تحلیل سلسله مراتبی"،” مدیریت ارتقای سلامت، vol. 7، no. 4 ، pp. 15–22، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215786/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا