Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,957
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

838
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در ارزیابی عملکرد گروه های علمی: یک مطالعه موردی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 63

چکیده

 زمینه و هدف: سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزش و عملکرد گروه های علمی در دانشگاه به دلیل وظایف خطیر آن از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مدل های مشهور برای ارزیابی عملکرد در سطح سازمان و زیرمجموعه های آن مدل کارت امتیازی متوازن می باشد. این پژوهش با هدف توسعه مدلی در قالب کارت امتیازی متوازن و روش تحلیل سلسله مراتبی به منظور ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشکده داروسازی زنجان انجام پذیرفت.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی, پیمایشی تعداد 24 نفر از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی زنجان در قالب شش گروه آموزشی و 100 دانشجوی رشته داروسازی در مقاطع مختلف تحصیلی مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه و مصاحبه نیم ساختاریافته بود. داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزار Excel و نرم افزار Expert Choice نسخه 11 تعیین وزن و با .SPSS نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: با توجه به نتایج در محیط آموزشی, ابعاد رشد و یادگیری با امتیاز وزنی (0.377) و مشتری (0.345) بیشترین امتیاز و فرایندهای داخلی (0.158) و بعد مالی (0.121) در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در ارتباط با رتبه بندی گروه های آموزشی گروه فارماسیوتیکس و کنترل غذا و دارو بالاترین نمره عملکرد را در ابعاد رشد و یادگیری, فرایندهای داخلی و مشتری کسب کردند.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش می تواند علاوه بر ارایه و توسعه ترکیبی مناسب از دو تکنیک BSC و AHP برای ایجاد تصویری از به کارگیری مناظر چهارگانه کارت امتیازی متوازن در محیط های آموزشی, در برنامه ریزی و بهبود عملکرد سیستم های آموزشی مشابه از طریق ارتقای کیفیت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی آموزشی به کار برده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شغلی، علیرضا، و روشناس، خدیجه. (1395). کاربرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در ارزیابی عملکرد گروه های علمی: یک مطالعه موردی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(22)، 53-63. SID. https://sid.ir/paper/219270/fa

    Vancouver: کپی

    شغلی علیرضا، روشناس خدیجه. کاربرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در ارزیابی عملکرد گروه های علمی: یک مطالعه موردی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(22):53-63. Available from: https://sid.ir/paper/219270/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا شغلی، و خدیجه روشناس، “کاربرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در ارزیابی عملکرد گروه های علمی: یک مطالعه موردی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 22، pp. 53–63، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219270/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا