مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

640
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش کنش های اجرایی و نوروفیدبک بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 195

چکیده

 هدف از این مطالعه بررسی میزان اثربخشی آموزش کلاسی کنش های اجرایی به همراه نوروفیدبک بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانش آموزان بهنجار بود. در قالب یک طرح نیمه آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل, 36 نفر دانش آموز پسر کلاس چهارم ابتدایی به صورت تصادفی انتخاب شده و در سه گروه 12 نفری آموزش کنش های اجرایی و نوروفیدبک, آموزش کنش های اجرایی و کنترل قرار داده شدند. دو گروه آموزش کنش های اجرایی به همراه نوروفیدبک و آموزش به تنهایی در 16 جلسه آموزش کلاسی کنش های اجرایی و گروه آموزش و نوروفیدبک علاوه بر آموزش کلاسی در 8 جلسه آموزش نوروفیدبک شرکت کردند و گروه کنترل در لیست انتظار قرار گرفتند. نتایج بیانگر بهبود معنادار عملکرد تحصیلی دانش آموزان شرکت کننده در جلسات آموزشی کنش های اجرایی نسبت به گروه کنترل با اندازه اثر 89/0 در نمره کلی عملکرد تحصیلی است و مقایسه گروه ها معناداری بیش تر عملکرد تحصیلی را در گروه آموزش کنش های اجرایی به همراه نوروفیدبک نسبت به گروهی که فقط از آموزش کلاسی استفاده کرده بودند را نشان داد. این مطالعه نشان داد که با آموزش کنش های اجرایی می توان عملکرد تحصیلی دانش آموزان را ارتقاء داد و این آموزش ها در همراهی با نوروفیدبک تأثیرگذاری بیش تری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غیاثی گیشی، مهدی، مشهدی، علی، و غنایی چمن آباد، علی. (1397). اثربخشی آموزش کنش های اجرایی و نوروفیدبک بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 7(2 (پیاپی 26) )، 177-195. SID. https://sid.ir/paper/216722/fa

    Vancouver: کپی

    غیاثی گیشی مهدی، مشهدی علی، غنایی چمن آباد علی. اثربخشی آموزش کنش های اجرایی و نوروفیدبک بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1397؛7(2 (پیاپی 26) ):177-195. Available from: https://sid.ir/paper/216722/fa

    IEEE: کپی

    مهدی غیاثی گیشی، علی مشهدی، و علی غنایی چمن آباد، “اثربخشی آموزش کنش های اجرایی و نوروفیدبک بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26) ، pp. 177–195، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216722/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button