Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

840
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

802
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سیستم بازداری - فعال سازی رفتاری و وضوح هیجانی در دانش آموزان با و بدون تجربه تروماتیک

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 88

چکیده

 هدف این مطالعه, مقایسه سیستم های بازداری - فعال سازی رفتاری و وضوح هیجانی در دانش آموزان با و بدون تجربه تروماتیک بود. در یک مطالعه مقطعی, تعداد 1000 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از بین مدارس شهر مشهد انتخاب و پس از غربالگری, در دو گروه دارای (253 نفر) و بدون تجربه تروماتیک (309 نفر) قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سرند کردن حوادث تروماتیک - فرم خود گزارش دهی, مقیاس ضربه رویداد - تجدیدنظر شده, مقیاس رگه های فراخلقی و مقیاس فعال سازی - بازداری رفتاری استفاده شد. نتایج نشان دادکه دانش آموزان با تجربه تروماتیک در سیستم فعال سازی - بازداری رفتاری و وضوح هیجانی میانگین نمرات کمتری دارند (P<0.001). نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نیزنشان داد که سیستم فعال سازی رفتاری, سیستم بازداری رفتاری و وضوح هیجانی 19 درصد از واریانس علائم استرس پس از سانحه را در افراد با تجربه تروما به طور معناداری تبیین می کند. این نتایج بیان می کندکه دانش آموزان با تجربه تروما در سیستم بازداری - فعال سازی رفتاری با مشکلات بیشتری مواجه بوده و وضوح هیجانی کمتری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدیری ذبیحی، سمیه، ابوالقاسمی، عباس، و آقاجانی، سیف اله. (1394). مقایسه سیستم بازداری - فعال سازی رفتاری و وضوح هیجانی در دانش آموزان با و بدون تجربه تروماتیک. روانشناسی مدرسه، 4(2 (پیاپی 14))، 69-88. SID. https://sid.ir/paper/216741/fa

    Vancouver: کپی

    قدیری ذبیحی سمیه، ابوالقاسمی عباس، آقاجانی سیف اله. مقایسه سیستم بازداری - فعال سازی رفتاری و وضوح هیجانی در دانش آموزان با و بدون تجربه تروماتیک. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1394؛4(2 (پیاپی 14)):69-88. Available from: https://sid.ir/paper/216741/fa

    IEEE: کپی

    سمیه قدیری ذبیحی، عباس ابوالقاسمی، و سیف اله آقاجانی، “مقایسه سیستم بازداری - فعال سازی رفتاری و وضوح هیجانی در دانش آموزان با و بدون تجربه تروماتیک،” روانشناسی مدرسه، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 69–88، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216741/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا