مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

488
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

816
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای کمک خواهی در بهبود نشانه های استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 68

چکیده

 دف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش راهبردهای کمک خواهی در بهبود نشانه های استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان متوسطه بود. بدین منظور از جامعه دانش آموزان پایه دوم متوسطه تعداد 60 نفر به شیوه تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و در دو گروه آزمایشی و کنترل (هرگروه 30 نفر) جایگزین شدند. گروه آزمایش طی 12 جلسه در معرفی آموزش راهبردهای کمک خواهی قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ مداخله ای را دریافت نکردند. متغیرهای وابسته در دو نوبت پیش آزمون و پس آزمون مورد اندازه گیری قرار گرفتند. برای اندازه گیری متغیرها از پرسش نامه استرس تحصیلی کوهن و فرازر و برای اندازه گیری عملکرد تحصیلی از معدل نیمسال تحصیلی استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل کواریانس چندمتغیره نشان داد که با کنترل اثرات پیش آزمون, روش آموزشی اثر معنادار بر بهبود استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارد. این یافته تلویحات عملی در مداخلات توانبخشی دارد که مورد بحث واقع شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، مرضیه، و هاشمی، تورج. (1397). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای کمک خواهی در بهبود نشانه های استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان متوسطه. روانشناسی مدرسه، 7(4 (پیاپی 28) )، 54-68. SID. https://sid.ir/paper/216764/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی مرضیه، هاشمی تورج. بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای کمک خواهی در بهبود نشانه های استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان متوسطه. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1397؛7(4 (پیاپی 28) ):54-68. Available from: https://sid.ir/paper/216764/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه حسینی، و تورج هاشمی، “بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای کمک خواهی در بهبود نشانه های استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان متوسطه،” روانشناسی مدرسه، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28) ، pp. 54–68، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216764/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button