مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

802
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

913
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی سلامت روان دانش آموزان براساس باورهای دینی، خودکارآمدی تحصیلی و رشد اخلاقی

صفحات

 صفحه شروع 140 | صفحه پایان 154

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف پیش بینی سلامت روان دانش آموزان براساس باورهای دینی, خودکارآمدی تحصیلی و رشد اخلاقی انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه دبیرستان های دخترانه و پسرانه دولتی رشت در سال تحصیلی 95-1396 تشکیل دادند که 250 دانش آموز دختر و پسر به روش نمونه گیری چندمرحله ای, به عنوان نمونه ی آماری انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسش نامه سلامت روان, پرسشنامه باورهای دینی, پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی و پرسش نامه رشد اخلاقی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین باورهای دینی, خودکارآمدی تحصیلی و رشد اخلاقی با سلامت روان دانش آموزان رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد (01/0>P). نتایج تحلیل رگرسیون آشکار کرد که 31/0 درصد از کل واریانس سلامت روان دانش آموزان به وسیله باورهای دینی, خودکارآمدی تحصیلی و رشد اخلاقی پیش بینی می شود (01/0>P). بنابراین با افزایش باورهای دینی, خودکارآمدی تحصیلی و رشد اخلاقی بر میزان سلامت روان دانش آموزان افزوده می شود. به عبارت دیگر باورهای دینی, خودکارآمدی تحصیلی و رشد اخلاقی از متغیرهای مهم در سلامت روان دانش آموزان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مدبر، سیف اله، صدری دمیرچی، اسماعیل، و محمدی، نسیم. (1397). پیش بینی سلامت روان دانش آموزان براساس باورهای دینی, خودکارآمدی تحصیلی و رشد اخلاقی. روانشناسی مدرسه، 7(4 (پیاپی 28) )، 140-154. SID. https://sid.ir/paper/216767/fa

    Vancouver: کپی

    مدبر سیف اله، صدری دمیرچی اسماعیل، محمدی نسیم. پیش بینی سلامت روان دانش آموزان براساس باورهای دینی, خودکارآمدی تحصیلی و رشد اخلاقی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1397؛7(4 (پیاپی 28) ):140-154. Available from: https://sid.ir/paper/216767/fa

    IEEE: کپی

    سیف اله مدبر، اسماعیل صدری دمیرچی، و نسیم محمدی، “پیش بینی سلامت روان دانش آموزان براساس باورهای دینی, خودکارآمدی تحصیلی و رشد اخلاقی،” روانشناسی مدرسه، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28) ، pp. 140–154، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216767/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button