مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های مثبت نگری مبتنی بر بسته کوئیلیام بر خوش بینی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 156 | صفحه پایان 175

چکیده

 هدف پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مهارت های مثبت نگری مبتنی بر بسته کوئیلیام بر خوش بینی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر پایه اول دوره دوم متوسطه بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. نمونه پژوهش شامل 60 دانش آموز دختر گروه آزمایش (30 نفر) و گروه گواه (30 نفر) که در سال تحصیلی 95-1396 مشغول به تحصیل بودندکه با روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه خوش بینی تحصیلی و پرسشنامه اشتیاق تحصیلی بودند. قبل از آموزش مهارت های مثبت نگری از دو گروه پیش آزمون خوش بینی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی گرفته شد. سپس به گروه آزمایشی مهارت های مثبت نگری آموزش داده شد و به گروه گواه آموزشی ارائه نشد. نتایج تحلیل های کوواریانس چندمتغیری نشان داد آموزش مهارت های مثبت نگری باعث افزایش معنادار خوش بینی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی در دانش آموزان می شود. بر این اساس به معلمان پیشنهاد می شود با ایجاد باورهای مثبت نگری در دانش آموزان و گسترش محیط مدرسه ای مثبت گرا, فعال و شاداب شرایط را برای رشد خوش بینی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان فراهم کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، مسعود، عباسی، محمد، و بیرانوند، زینب. (1398). اثربخشی آموزش مهارت های مثبت نگری مبتنی بر بسته کوئیلیام بر خوش بینی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر. روانشناسی مدرسه، 8(4 (پیاپی 32) )، 156-175. SID. https://sid.ir/paper/216830/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی مسعود، عباسی محمد، بیرانوند زینب. اثربخشی آموزش مهارت های مثبت نگری مبتنی بر بسته کوئیلیام بر خوش بینی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 32) ):156-175. Available from: https://sid.ir/paper/216830/fa

    IEEE: کپی

    مسعود صادقی، محمد عباسی، و زینب بیرانوند، “اثربخشی آموزش مهارت های مثبت نگری مبتنی بر بسته کوئیلیام بر خوش بینی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 4 (پیاپی 32) ، pp. 156–175، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216830/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button