مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

825
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش باورهای غیرمنطقی، خودکارآمدی و ذهن آگاهی در پیش بینی قلدری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 155

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش باورهای غیرمنطقی, خودکارآمدی و ذهن آگاهی در پیش بینی قلدری دانش آموزان صورت پذیرفت. روش اجرای پژوهش توصیفی و از نوع هم بستگی بود. جامعه آماری مطالعه کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر اردبیل در سال 94-1395 بودند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای 122 نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از ابزارهای باورهای غیرمنطقی, خودکارآمدی, ذهن آگاهی و پرسش نامه قلدری استفاده شد. داده های پژوهش با روش های ضریب هم بستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که بین باورهای غیرمنطقی, خودکارآمدی و ذهن آگاهی با قلدری دانش آموزان رابطه معناداری وجود داشت. همچنین نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که باورهای غیرمنطقی, خودکارآمدی و ذهن آگاهی در مجموع 53/0 از واریانس قلدری را در دانش آموزان پیش بینی می کنند (05/0p<). بنابراین می توان نتیجه گرفت که باورهای غیرمنطقی, خودکارآمدی و ذهن آگاهی در زمره متغیرهای مرتبط با قلدری دانش آموزان بوده و توانایی پیش بینی آن را دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صمدی فرد، حمیدرضا، و نریمانی، محمد. (1397). نقش باورهای غیرمنطقی, خودکارآمدی و ذهن آگاهی در پیش بینی قلدری دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 7(3 (پیاپی 27) )، 135-155. SID. https://sid.ir/paper/216847/fa

    Vancouver: کپی

    صمدی فرد حمیدرضا، نریمانی محمد. نقش باورهای غیرمنطقی, خودکارآمدی و ذهن آگاهی در پیش بینی قلدری دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1397؛7(3 (پیاپی 27) ):135-155. Available from: https://sid.ir/paper/216847/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا صمدی فرد، و محمد نریمانی، “نقش باورهای غیرمنطقی, خودکارآمدی و ذهن آگاهی در پیش بینی قلدری دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 7، no. 3 (پیاپی 27) ، pp. 135–155، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button