مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,001
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تأثیرگذار بر برندسازی اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف این پژوهش شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر برندسازی اسلامی در صنایع ایران به منظور ارائه چارچوبی مفهومی برای ورود به بازارهای جهانی است. روش پژوهش از نوع ترکیبی اکتشافی است که پی درپی در دو بخش کیفی و کمی انجام شده است. در گام اول پژوهش به منظور دستیابی به اهداف پژوهش با استفاده از مصاحبه های عمیق نیمه ساختاریافته با 14 نفر از خبرگان, متخصصان و استادان دانشگاهی و صنعت در زمینه های بازاریابی, برندسازی و برندسازی اسلامی که به روش نمونه-گیری ترکیبی هدفمند قضاوتی و روش گلوله برفی انتخاب شده بودند, مؤلفه های برندسازی اسلامی و هم چنین عوامل مؤثر بر آن شناسایی و دسته بندی شد. سپس در مرحله کمی در قالب روش تحقیق توصیفی پیمایشی و از طریق ابزار پرسشنامه محقق ساخته نظر و دیدگاه های 328 نفر از مدیران و کارشناسان بازاریابی در 60 شرکت با نام اسلامی گردآوری شد. سپس, داده با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و نرم افزار LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش در مرحله نظرسنجی از خبرگان منجر به شناسایی سه مؤلفه اصلی رویکردها, فرصتها و چالشهای برندسازی اسلامی و عوامل اثرگذار بر آن شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی، محمدرضا، فیض، داوود، زارعی، عظیم، رستگار، عباسعلی، و ملکی مین باش رزگاه، مرتضی. (1397). عوامل تأثیرگذار بر برندسازی اسلامی. مدیریت اسلامی، 26(2 )، 11-40. SID. https://sid.ir/paper/216898/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی محمدرضا، فیض داوود، زارعی عظیم، رستگار عباسعلی، ملکی مین باش رزگاه مرتضی. عوامل تأثیرگذار بر برندسازی اسلامی. مدیریت اسلامی[Internet]. 1397؛26(2 ):11-40. Available from: https://sid.ir/paper/216898/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا رستمی، داوود فیض، عظیم زارعی، عباسعلی رستگار، و مرتضی ملکی مین باش رزگاه، “عوامل تأثیرگذار بر برندسازی اسلامی،” مدیریت اسلامی، vol. 26، no. 2 ، pp. 11–40، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216898/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button