Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,114
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: کارایی و اثربخشی در برنامه های آموزش اخلاق در سازمان (عنوان عربی: الفاعلیة والتأثیر فی برامج تعلیم الأخلاق فی الادارات)

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 25

کلیدواژه

سازمان (کلیدواژه عربی: تعلیم الأخلاقQ3
التأثیر)Q3

چکیده

 چکیده فارسی:مدیریت آموزش اخلاق در سازمان بر بهره وری آموزش تاکید دارد. بهره وری به دلیل ارتباط مفهومی با امانتداری در اخلاق حرفه ای, ارتباط دو سویه با آموزش اخلاق دارد. دانشمندان تعلیم و تربیت که در آموزش اخلاق مطالعه می کنند موثر بودن این آموزش را بررسی می کنند. در این مباحث غالبا دو مفهوم متمایز اما مرتبط کارایی و اثربخشی تفکیک نمی شود. در این مقاله بر اساس تفکیک این دو مولفه بهره وری, شرایط اثربخش بودن و کارایی برنامه آموزش اخلاق تحلیل می شود. در این مطالعه آموزش اخلاق در رهیافت سازمانی و آموزش بزرگسالان شاغل در حرفه ها طرح می شود. سلطه سازمان ها بر مشاغل ضرورت اخذ چنین رهیافتی را نشان می دهد. ملاک در تحلیل اثربخشی برنامه آموزشی ابعاد مختلف تغییر حاصل از آموزش اخلاق است و ملاک در تحلیل کارایی, مشارکت فعال یادگیرنده در فرایند تعاملی یاددهی و یادگیری است. یافته های این پژوهش می تواند سیاست گذاران و مدیران آموزش اخلاق در سازمان ها را نسبت به ارتقاء بهره وری آموزش اخلاق یاری دهد. چکیده عربی:قسم التعلیم الأخلاقی فی الادارات یؤکد علی جدوی التعلیمز ونظرا إلی الترابط المفهومی بین الجدوائیة والأمانة فی الأخلاق المهنیة, فهو علی ارتباط متبادل مع تعلیم الأخلاق. علماء التعلیم والتربیة الذین یدرسون تعلیم الأخلاق, یبحثون عادة علی مدی جداوئیة ذلک. فی هذه المباحث غالبا لا یفصل بین مفهومین متمایزین ولکنهما مترابطین, وهما الفاعلیة والتأثیر. فی هذه المقالة علی أساس الفصل بین هذین العنصرین, یجری تحلیل ظروف تأثیر وفاعلیة برنامج تعلیم الأخلاق. فی هذه الدراسة یطرح علی بساط البحث تعلیم الأخلاق فی المنهج الاداری, وتعلیم الکبار العاملین فی المشاغل الحرفیة. إن سلطة الادارات علی المشاغل تظهر ضرورة الأخذ بمثل هذا النهج. اما المعیار فی تحلیل مدی تأثیر البرنامج التعلیمی فی الجوانب المختلفة فهو التغییر الحاصل من تعلیم الأخلاق, والمعیار فی تحلیل مدی الفاعلیة هو المشارکة الفاعلة للمتعلم فی عملیة التعلیم والتعلم. معطیات هذا البحث یمکن أن تساعد المعنیین بوضع الخطط ومدراء تعلیم الأخلاق فی الادارات فی ما یخص الارتقاء بمستوی جدوائیة تعلیم الأخلاق.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرامرزقراملکی، احد، و حسینی، سیده مریم. (1391). عنوان فارسی: کارایی و اثربخشی در برنامه های آموزش اخلاق در سازمان (عنوان عربی: الفاعلیة والتأثیر فی برامج تعلیم الأخلاق فی الادارات). پژوهش نامه اخلاق، 5(17)، 7-25. SID. https://sid.ir/paper/217448/fa

    Vancouver: کپی

    فرامرزقراملکی احد، حسینی سیده مریم. عنوان فارسی: کارایی و اثربخشی در برنامه های آموزش اخلاق در سازمان (عنوان عربی: الفاعلیة والتأثیر فی برامج تعلیم الأخلاق فی الادارات). پژوهش نامه اخلاق[Internet]. 1391؛5(17):7-25. Available from: https://sid.ir/paper/217448/fa

    IEEE: کپی

    احد فرامرزقراملکی، و سیده مریم حسینی، “عنوان فارسی: کارایی و اثربخشی در برنامه های آموزش اخلاق در سازمان (عنوان عربی: الفاعلیة والتأثیر فی برامج تعلیم الأخلاق فی الادارات)،” پژوهش نامه اخلاق، vol. 5، no. 17، pp. 7–25، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217448/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا