مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

970
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین جو سازمانی مدارس و توانمندسازی دبیران: یک مطالعه موردی

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 84

چکیده

 تحقیق حاضر به منظور بررسی رابطه بین جو سازمانی و توانمندسازی دبیران دبیرستان های متوسطه انجام گرفته است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. بدین منظور 89 دبیر از دبیرستان های شهر بجنورد به عنوان نمونه با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. برای اندازه گیری جو سازمانی از پرسش نامه چهار مولفه ای هوی و سیبو و برای توانمندسازی از پرسش نامه هشت مولفه ای ژاف و اسکات استفاده به عمل آمد. روایی هر دو پرسش نامه به تایید متخصصان رسید و برای سنجش پایایی ابزارها از آلفای کرونباخ استفاده شد که به ترتیب 0.78 و 0.88 به دست آمد. جهت تحلیل داده ها, از آزمون های تحلیل واریانس, ضریب همبستگی پیرسون, t و آزمون مربعات استفاده شد. نتایج نشان داد که بین جو سازمانی مدارس و توانمندسازی دبیران ارتباط مثبت و قوی وجود دارد. بین جوهای باز و متعهدانه مدارس و توانمندسازی دبیران رابطه معناداری وجود دارد و این رابطه مستقیم است. بین جو غیرمتعهدانه مدارس و توانمندسازی دبیران رابطه معناداری وجود ندارد. بین جو بسته مدارس و توانمندسازی دبیران رابطه معناداری وجود دارد و این رابطه مستقیم است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمس مورکانی، غلامرضا. (1390). رابطه بین جو سازمانی مدارس و توانمندسازی دبیران: یک مطالعه موردی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 4(7)، 64-84. SID. https://sid.ir/paper/217909/fa

    Vancouver: کپی

    شمس مورکانی غلامرضا. رابطه بین جو سازمانی مدارس و توانمندسازی دبیران: یک مطالعه موردی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1390؛4(7):64-84. Available from: https://sid.ir/paper/217909/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا شمس مورکانی، “رابطه بین جو سازمانی مدارس و توانمندسازی دبیران: یک مطالعه موردی،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 4، no. 7، pp. 64–84، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217909/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button