مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,382
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی کاربرد شاخص های ارزیابی آموزش عالی در حوزه ارزشیابی برنامه درسی دوره تحصیلات تکمیلی، بر مبنای الگوی سیپ

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 132

چکیده

 در این پژوهش, پژوهش گران بر مبنای الگوی سیپ, اقدام به انتخاب 73 شاخص مهم ارزشیابی هیات نظارت و ارزیابی و بررسی وضعیت موجود و امکان کاربرد آن ها, در ارزشیابی از زمینه ها, درون دادها, فرآیندها و نتیجه های برنامه درسی دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه های اصفهان, صنعتی اصفهان و شهرکرد, برای ارائه یک الگوی مناسب, نموده اند. نوع پژوهش کاربردی و روش آن توصیفی-تحلیلی و پیمایشی بوده است. جامعه آماری بخش کمی, شامل تمامی 11635 نفر هیات علمی, دانشجویان و دانش آموختگان دوره تحصیلات تکمیلی سه دانشگاه مذکور بوده که 652 نفر آنان به عنوان نمونه انتخاب گردید. جامعه آماری بخش کیفی اعضای هیات علمی سه دانشگاه مذکور بوده که 30 نفر به روش نمونه گیری هدف مند, انتخاب گردید. داده های پژوهش از طریق پرسش نامه و مصاحبه, گردآوری شده اند. روایی ابزار توسط 15 نفر از استادان دانشگاه اصفهان تایید گردید. ضریب آلفای کرانباخ شاخص های وضعیت موجود پرسش نامه 0.96 و ممکن آن 0.97 بوده و پایایی فرم مصاحبه از طریق متخصصان و روش سه سوسازی, بررسی گردید. طبق نتایج پژوهش, میانگین نمره نگرش افراد به وضعیت موجود شاخص های مربوط به ارزشیابی از تمامی مولفه های مورد بررسی (انتظارات, هدف ها, استادان, دانشجویان, امکانات, یاددهی-یادگیری, مدیریت و نظارت, محصولات, برون دادها و پیامدها), در حد متوسط و کمتر از آن بوده (3≥`Xو p<0.01), اما میانگین نمره نگرش آنان به امکان استفاده از تمامی شاخص ها, در حد زیاد بوده است (4<`Xو.(p<0.0001  بنابراین استفاده از تمامی آن ها در ارزشیابی از برنامه درسی, طبق الگوی ارائه شده, پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک خواه، محمد، شریف، مصطفی، نصر، احمدرضا، و طالبی، هوشنگ. (1390). امکان سنجی کاربرد شاخص های ارزیابی آموزش عالی در حوزه ارزشیابی برنامه درسی دوره تحصیلات تکمیلی, بر مبنای الگوی سیپ. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 4(7)، 100-132. SID. https://sid.ir/paper/217911/fa

    Vancouver: کپی

    نیک خواه محمد، شریف مصطفی، نصر احمدرضا، طالبی هوشنگ. امکان سنجی کاربرد شاخص های ارزیابی آموزش عالی در حوزه ارزشیابی برنامه درسی دوره تحصیلات تکمیلی, بر مبنای الگوی سیپ. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1390؛4(7):100-132. Available from: https://sid.ir/paper/217911/fa

    IEEE: کپی

    محمد نیک خواه، مصطفی شریف، احمدرضا نصر، و هوشنگ طالبی، “امکان سنجی کاربرد شاخص های ارزیابی آموزش عالی در حوزه ارزشیابی برنامه درسی دوره تحصیلات تکمیلی, بر مبنای الگوی سیپ،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 4، no. 7، pp. 100–132، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217911/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button