مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,011
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های مهارت های ارتباطی و ارتباط آنها با ویژگی های جمعیت شناختی در کتابداران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف: هدف از این پژوهش تعیین و مقایسه میانگین مولفه های مهارت های ارتباطی و ارتباط آنها با ویژگی های جمعیت شناختی در کتابداران کتابخانه های دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.روش: روش پژوهش, پیمایشی تحلیلی و ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه استاندارد مهارت های ارتباطی کویین دام بود. جامعه آماری آن, شامل 117 نفر کتابدار کتابخانه های دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و روش نمونه گیری سرشماری بوده است. روایی پرسشنامه از روش محتوایی و صوری و پایایی آن با استفاده از محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برابر 0.86 محاسبه و تایید گردید. روش گردآوری داده ها, به شکل مراجعه حضوری و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS در دو سطح آمار توصیفی (درصد, میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (آزمون t تک متغیره, آزمون Manova و LSD) صورت گرفت.یافته ها: یافته ها نشان داد که کتابداران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مهارت های ارتباطی به نسبت مطلوبی برخوردار هستند. و مولفه های قاطعیت و بینش در کتابداران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در کتابداران با جنسیت مرد بیشتر از کتابداران با جنسیت زن بوده و تنطیم عواطف در کتابداران گروه سنی 38 تا 47 سال بیشتر از کتابداران با گروه سنی 18 تا 37 سال بوده است. همینطور اختلاف میانگین تنظیم عواطف بر حسب مدرک تحصیلی در کتابداران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سطح P£0.05 معنادار بوده است, به طوری که تنظیم عواطف در کتابداران با مدرک دیپلم کمتر از کتابداران با مدرک کارشناسی بوده است.نتیجه گیری: بررسی مولفه های مهارت های ارتباطی کتابداران مورد بررسی نشان داد که میانگین همه مولفه های از سطح متوسط بالاتر بوده و ارتباط معنی داری بین مولفه های قاطعیت و بینش با جنسیت و همین طور بین تنظیم عواطف با سن و مدرک تحصیلی وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اشرفی ریزی، حسن، امرایی، مرتضی، پاپی، احمد، بهرامی، سوسن، و سموعی، راحله. (1391). مولفه های مهارت های ارتباطی و ارتباط آنها با ویژگی های جمعیت شناختی در کتابداران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 2(1 (پیاپی 5))، 79-92. SID. https://sid.ir/paper/218139/fa

Vancouver: کپی

اشرفی ریزی حسن، امرایی مرتضی، پاپی احمد، بهرامی سوسن، سموعی راحله. مولفه های مهارت های ارتباطی و ارتباط آنها با ویژگی های جمعیت شناختی در کتابداران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1391؛2(1 (پیاپی 5)):79-92. Available from: https://sid.ir/paper/218139/fa

IEEE: کپی

حسن اشرفی ریزی، مرتضی امرایی، احمد پاپی، سوسن بهرامی، و راحله سموعی، “مولفه های مهارت های ارتباطی و ارتباط آنها با ویژگی های جمعیت شناختی در کتابداران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 79–92، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218139/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button