مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,481
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه هوش هیجانی با توانمندسازی کتابداران: موردپژوهی کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و توانمندسازی کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز به انجام رسیده است.روش: پژوهش حاضر با روش پیمایشی تحلیلی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش, کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز با نمونه 136 نفر بود که با استفاده از جدول مورگان تعیین گردید. و نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام گرفت. برای بدست آوردن نتایج, دو ابزار برای جمع آوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفت: پرسشنامه سنجش هوش هیجانی, بر اساس مدل و مقیاس هوش هیجانی بار-آن (شامل 30 سوال برای سنجش هوش هیجانی کتابداران) و پرسشنامه سنجش توانمندسازی کتابداران طبق مدل نوکلئین و روهوتی (شامل 10سوال برای سنجش توانمند سازی کتابداران), که در بین نمونه آماری پژوهش توزیع شد و نتایج آن تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: یافته های پژوهش حاکی از وجود رابطه معنادار مثبت بین مولفه های هوش هیجانی و توانمندسازی کتابداران کتابخانه های دانشگاهی تبریز, بود. در نهایت بین هوش هیجانی کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز با توانمندسازی آنها رابطه معنی داری با ضریب همبستگی 0.404 و ضریب تعیین 0.163 مشاهده گردید.نتیجه گیری: با توجه به وجود رابطه معنی دار بین هوش هیجانی و توانمندسازی کتابداران به مسوولین کتابخانه ها پیشنهاد می شود که زمینه های لازم برای آموزش هوش هیجانی و افزایش مدیریت هیجانهایشان, باعث ارتقاء هوش هیجانی آنها شوند که در نهایت بتواند کتابدارانی توانمند برای کتابخانه متبوع شان باشند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

باب الحوائجی، فهیمه، و آقاکیشی زاده، وحید. (1389). رابطه هوش هیجانی با توانمندسازی کتابداران: موردپژوهی کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، 3(10)، 13-24. SID. https://sid.ir/paper/193426/fa

Vancouver: کپی

باب الحوائجی فهیمه، آقاکیشی زاده وحید. رابطه هوش هیجانی با توانمندسازی کتابداران: موردپژوهی کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)[Internet]. 1389؛3(10):13-24. Available from: https://sid.ir/paper/193426/fa

IEEE: کپی

فهیمه باب الحوائجی، و وحید آقاکیشی زاده، “رابطه هوش هیجانی با توانمندسازی کتابداران: موردپژوهی کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز،” دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، vol. 3، no. 10، pp. 13–24، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/193426/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا