مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,758
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی کاربرد نقشه های مفهومی جهت تسهیل و بهبود فعالیت های دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 82

چکیده

 هدف: نقشه مفهومی, بازنمایی تجسمی روابط معنادار بین مفاهیم است که در ذهن فراگیر به هم مرتبط شده است. بنابراین لزوم توجه به استفاده از نقشه های مفهومی در بافت های گوناگون دانشگاهی حائز اهمیت است. هدف این پژوهش شناسایی کاربردهای نقشه های مفهومی جهت تسهیل و بهبود فعالیت های دانشگاهی است.روش: روش تحقیق در این مطالعه, کتابخانه ای است که با بررسی متون گذشته و حال صورت گرفته است. کلیدواژه «نقشه مفهومی» در پایگاه های اطلاعاتی معتبر فارسی و انگلیسی جستجو و متن کامل مقالات بررسی شدند. این مقاله با معرفی نقشه مفهومی, مراحل ساخت و معرفی نرم افزارهای ساخت نقشه مفهومی آغاز و در ادامه کاربرد نقشه های مفهومی در محیط های دانشگاهی مورد بررسی قرار می گیرد.یافته ها: نتایج حاکی از کاربرد موثر استفاده از نقشه مفهومی در حوزه های مختلف دانشگاهی دارد. کاربرد نقشه های مفهومی در بهبود یاددهی, یادگیری, پیشرفت تحصیلی, تفکر انتقادی, درک مطلب, خلاقیت, آموزش به بیمار, بازیابی اطلاعات و همچنین ارتباط نقشه مفهومی و هستی شناسی از جمله کاربردهای نقشه مفهومی جهت تسهیل و بهبود فعالیت های دانشگاهی است.نتیجه گیری: نقشه مفهومی بعنوان یک ابزار قدرتمند آموزشی, ارتباط بین مفاهیم را به وضوح نشان داده, موجب سازماندهی مطالب در ذهن می شود و در نتیجه یادگیری معنادار صورت می گیرد. بنابراین در مقایسه با سایر روش های آموزشی, نقشه مفهومی موفق تر عمل کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بتولی، زهرا، و بهشتی، ملوک السادات. (1395). واکاوی کاربرد نقشه های مفهومی جهت تسهیل و بهبود فعالیت های دانشگاهی. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 5(1-2 (پیاپی 17-18) )، 65-82. SID. https://sid.ir/paper/218150/fa

    Vancouver: کپی

    بتولی زهرا، بهشتی ملوک السادات. واکاوی کاربرد نقشه های مفهومی جهت تسهیل و بهبود فعالیت های دانشگاهی. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1395؛5(1-2 (پیاپی 17-18) ):65-82. Available from: https://sid.ir/paper/218150/fa

    IEEE: کپی

    زهرا بتولی، و ملوک السادات بهشتی، “واکاوی کاربرد نقشه های مفهومی جهت تسهیل و بهبود فعالیت های دانشگاهی،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 5، no. 1-2 (پیاپی 17-18) ، pp. 65–82، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218150/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button