مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان کاربرد مدل جین و فاین در رفتار اطلاع یابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور مرکزاهواز

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 53

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان کاربرد مدل جین و فاین در رفتار اطلاع یابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور-مرکز اهواز انجام شده است. روش شناسی: پژوهش حاضر توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان ورودی سال های 1390تا1392 دانشگاه پیام نور-مرکز اهواز بود. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انجام شد که برای تعیین آن از فرمول نمونه گیری کوکران استفاده و تعداد 142 نفر برآورد شد. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته بود که ضریب پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ 89/0 محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت. یافته ها: بر اساس نتایج حاصله, میانگین کلیه مؤلفه ها (اصل اشباع, اصل عینیت یا واقعی بودن, اصل کمترین کوشش, اصل آشنایی, اصل انگیزش, اصل اطمینان, اصل سادگی, اصل پیروی از شکل) بیشتر از سطح متوسط بود. نتایج همچنین نشان داد که بین نظرات پاسخگویان فقط برحسب متغیر جمعیت شناختی جنسیت تفاوت معنادار وجود دارد. به گونه ای که دانشجویان زن میزان مولفه های "اصل انگیزش" و "اصل اطمینان" را بیشتر از دانشجویان مرد ارزیابی نمودند. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش می تواند با درک بهتر رفتار اطلاع یابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور-مرکز اهواز برای آینده, مبنای برنامه ریزی در جهت ارائه خدمات اطلاعاتی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شعبانی، احمد، سلیمانی، ناهید، و امانی، معصومه. (1395). میزان کاربرد مدل جین و فاین در رفتار اطلاع یابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور مرکزاهواز. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 5(3-4 (پیاپی 19-20) )، 43-53. SID. https://sid.ir/paper/218172/fa

    Vancouver: کپی

    شعبانی احمد، سلیمانی ناهید، امانی معصومه. میزان کاربرد مدل جین و فاین در رفتار اطلاع یابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور مرکزاهواز. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1395؛5(3-4 (پیاپی 19-20) ):43-53. Available from: https://sid.ir/paper/218172/fa

    IEEE: کپی

    احمد شعبانی، ناهید سلیمانی، و معصومه امانی، “میزان کاربرد مدل جین و فاین در رفتار اطلاع یابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور مرکزاهواز،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 5، no. 3-4 (پیاپی 19-20) ، pp. 43–53، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button