مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,043
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

704
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک مدیریت و تسهیم دانش در کتابخانه های شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف شناخت رابطه سبک مدیریت و تسهیم دانش در کتابخانه های شهر تهران انجام شده است. روش: پژوهش حاضر به روش پیمایشی است. جامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش, کتابداران و مدیران شاغل در کتابخانه های مرکزی دانشگاه صنعتی شریف, دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران, دانشگاه تربیت مدرس, دانشگاه تهران, دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران, کتابخانه ملی ایران و کتابخانه مرکز اسناد و اطلاع رسانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی می باشد که با توجه به حجم جامعه, 219 نفر با استفاده از فرمول کوکران به صورت نمونه انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش, یک پرسشنامه 3 بخشی محقق ساخته (تسهیم دانش, گرایش به تسهیم دانش, و سبک مدیریت, بنابر نظریه لیکرت) بوده است که از میان پرسشنامه های توزیع شده, 209 نفر به پرسشنامه ها پاسخ داده اند. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون تحلیل واریانس و ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شده است.یافته ها: یافته ها نشان داد که سبک مدیریت حاکم بر کتابخانه ها, سبک آمرانه- خیرخواهانه لیکرت بوده است. میزان تسهیم دانش در بین کارکنان کتابخانه ها, در سطح نسبتا نامطلوبی و میزان گرایش کارکنان به تسهیم دانش در حد نسبتا مطلوبی قرار دارد و نیز بین کلیه مولفه های سبک مدیریت با تسهیم دانش ارتباط مثبت و معنا داری وجود دارد. نتیجه گیری: کتابداران و مدیران به یکدیگر اعتماد دارند و احساس مسوولیت برای تحقق اهداف سازمان دیده می شود و نیز دانش و تجربه بین آنان توزیع و جذب شده است. به نظر می رسد برای افزایش تسهیم دانش بین کارکنان نیاز به ارتقای سبک مدیریت ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده، فاطمه، حسن زاده، محمد، و مومنی، عصمت. (1393). رابطه سبک مدیریت و تسهیم دانش در کتابخانه های شهر تهران. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 3(1-2 (پیاپی 9-10))، 49-60. SID. https://sid.ir/paper/218177/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده فاطمه، حسن زاده محمد، مومنی عصمت. رابطه سبک مدیریت و تسهیم دانش در کتابخانه های شهر تهران. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1393؛3(1-2 (پیاپی 9-10)):49-60. Available from: https://sid.ir/paper/218177/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه علیزاده، محمد حسن زاده، و عصمت مومنی، “رابطه سبک مدیریت و تسهیم دانش در کتابخانه های شهر تهران،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 3، no. 1-2 (پیاپی 9-10)، pp. 49–60، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا