مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چارچوب نظری کلاس معکوس: ترسیم اشاره هایی برای یادگیری فراگیرمحور

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, تبیین چارچوب نظری مفهوم کلاس معکوس و پاسخ به این سوال است که رویکرد کلاس معکوس که ادعای فراگیر محوری و یادگیری فعال دارد, چگونه به چالش مدیریت زمان در کلاس درس و تسهیل یادگیری فراگیر محور و فعال پاسخ می دهد؟ برای دست یابی به این هدف از روش مرور نظام مند و تحلیل مفهومی بهره گرفته شد. نتایج نشان داد هر یک از مولفه های اساسی کلاس معکوس دربرگیرنده عناصری می باشند. به طور نمونه, مولفه آموزش داخل کلاس درس شامل نظریه های یادگیری فراگیر محور و فعالیت های تعاملی و مولفه آموزش خارج از کلاس درس شامل تئوری های یادگیری مدرس محور و آموزش مستقیم می شوند. کلاس معکوس با انتقال سخنرانی به خارج از کلاس درس و اختصاص زمان کلاس به بهبود درک فراگیران و فعالیت های یادگیری جهت درک عمیق تر مفاهیم درسی و رفع اشکال به چالش های مذکور پاسخ می دهد. علاوه براین, فعالیت های یادگیری فراگیر محور شامل یادگیری فعال, یادگیری از طریق همتایان, یادگیری همیارانه, یادگیری حل مسئله و یادگیری مشارکتی می شوند که همسو با شواهد نظری کلاس معکوس می باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاویانی، حسن، لیاقت دار، محمد جواد، زمانی، بی بی عشرت، و عابدینی، یاسمین. (1396). چارچوب نظری کلاس معکوس: ترسیم اشاره هایی برای یادگیری فراگیرمحور. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 7(2 (پیاپی 14) )، 59-78. SID. https://sid.ir/paper/218493/fa

    Vancouver: کپی

    کاویانی حسن، لیاقت دار محمد جواد، زمانی بی بی عشرت، عابدینی یاسمین. چارچوب نظری کلاس معکوس: ترسیم اشاره هایی برای یادگیری فراگیرمحور. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)[Internet]. 1396؛7(2 (پیاپی 14) ):59-78. Available from: https://sid.ir/paper/218493/fa

    IEEE: کپی

    حسن کاویانی، محمد جواد لیاقت دار، بی بی عشرت زمانی، و یاسمین عابدینی، “چارچوب نظری کلاس معکوس: ترسیم اشاره هایی برای یادگیری فراگیرمحور،” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، vol. 7، no. 2 (پیاپی 14) ، pp. 59–78، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218493/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button