مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

867
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

520
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اضطراب و عملکرد نگارش در انگلیسی به عنوان زبان خارجی: آیا کمال گرایی تفاوتی ایجاد می کند؟

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 177

چکیده

 هدف از انجام این مطالعه, بررسی رابطه بین کما ل گرایی, اضطراب نگارش و عملکرد نهایی نگارش در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی بود. به این منظور 402 نفر از دانشجویان سال دوم مقطع کارشناسی گرایش های مختلف رشته زبان انگلیسی پرسشنامه های مربوط به کمال گرایی و اضطراب نگارش را پر کردند. نمرات پایان ترم درس مقاله نویسی شرکت کنندگان نیز از مدرسان مربوط جمع آوری شد. داده ها در مرحله اول با استفاده از آمار توصیفی, ضریب همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که از بین سه بعد کمال گرایی فقط کمال گرایی جامعه مدار است که می تواند پیش بینی کننده خوبی برای اضطراب نگارش باشد. اضطراب نگارش, کمال گرایی خودمدار و کمال گرایی جامعه مدار نیز به ترتیب پیش بینی کننده های معناداری برای عملکرد نگارش بودند؛ در مرحله دوم از تحلیل داده ها, ما بر اساس یافته های بخش اول مدلی فرضی از ارتباط بین متغیرها عرضه کردیم. در این مدل, کمال گرایی خودمدار و جامعه مدار به دو متغیر اضطراب و عملکرد در نگارش زبان انگلیسی مرتبط بودند و اضطراب نگارش نیز با عملکرد نگارش ارتباط داشت. نتایج تحلیل مسیر نشان داد که به رغم وجود روابط معنادار بین هر جفت از متغیرها, مدل عرضه شده ما به صورت یکجا از برازش قابل قبولی برخوردار نیست. در انتها, توجیهاتی برای یافته های این پژوهش و کاربرد آنها در برنامه ریزی آموزش زبان خارجی عرضه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرازی زاده، محسن، مرادخانی، شهاب، و کریم پور، محبوبه. (1396). بررسی اضطراب و عملکرد نگارش در انگلیسی به عنوان زبان خارجی: آیا کمال گرایی تفاوتی ایجاد می کند؟. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 7(1 )، 153-177. SID. https://sid.ir/paper/218601/fa

    Vancouver: کپی

    شیرازی زاده محسن، مرادخانی شهاب، کریم پور محبوبه. بررسی اضطراب و عملکرد نگارش در انگلیسی به عنوان زبان خارجی: آیا کمال گرایی تفاوتی ایجاد می کند؟. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1396؛7(1 ):153-177. Available from: https://sid.ir/paper/218601/fa

    IEEE: کپی

    محسن شیرازی زاده، شهاب مرادخانی، و محبوبه کریم پور، “بررسی اضطراب و عملکرد نگارش در انگلیسی به عنوان زبان خارجی: آیا کمال گرایی تفاوتی ایجاد می کند؟،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 7، no. 1 ، pp. 153–177، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218601/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا