مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

567
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سنجش برنامه محور بر استفاده از قواعد دستوری و افزایش مهارت درک مطلب

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 104

چکیده

 زبان آموزان ایرانی اغلب به حضور خواننده در متن توجه نمی کنند, و این امر نمرات ضعیفی در نگارش آنان به دنبال دارد. مطالعه حاضر در یکی از دانشگاه های بزرگ ایران انجام شد تا به زبان آموزان آموزش دهد چگونه به حضور مخاطب در متن توجه نمایند. تعداد سی و پنج دانشجوی زبان انگلیسی به روش آموزش فرآیندی آموزش داده شدند و از آنان خواسته شد نامه ای به یک مقام عالی رتبه دولتی بنویسند. پس از دریافت نسخه اول نامه مذکور, ابعاد توجه به مخاطب به آنان آموزش داده شد تا بر همان اساس نسخه اولیه را از نظر سبک و ملاحظات مربوط به مخاطب اصلاح نموده و جهت نمره گذاری ارسال نمایند. سپس از آنان مصاحبه ای در خصوص نحوه توجه به مخاطب در نگارش, نحوه دخالت دادن مخاطب در متن, و استراتژی های به کار رفته در تکمیل متن نهایی گرفته و ضبط شد. متن نوار ضبط شده بر روی کاغذ پیاده شد و به صورت کیفی مورد ارزیابی قرار گرفت که از دل داده ها, دو درون مایه اصلی حاصل شد: ملاحظات زبانشناختی و ملاحظات غیر زبانشناختی. همچنین, شرکت کنندگان به طور ضمنی به سه مرحله از توجه به مخاطب اشاره نمودند: استراتژی های قبل, بعد و حین انجام تکلیف نگارشی. به طور خلاصه, آموزش زبان آموزان ایرانی به ارتقای استراتژی های توجه به مخاطب در نگارش انجامید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توکلی، منصور، و عاطفی بروجنی، سمیرا. (1391). تاثیر سنجش برنامه محور بر استفاده از قواعد دستوری و افزایش مهارت درک مطلب. تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی (APPLIED RESEARCH ON ENGLISH LANGUAGE)، 1(2)، 83-104. SID. https://sid.ir/paper/236796/fa

    Vancouver: کپی

    توکلی منصور، عاطفی بروجنی سمیرا. تاثیر سنجش برنامه محور بر استفاده از قواعد دستوری و افزایش مهارت درک مطلب. تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی (APPLIED RESEARCH ON ENGLISH LANGUAGE)[Internet]. 1391؛1(2):83-104. Available from: https://sid.ir/paper/236796/fa

    IEEE: کپی

    منصور توکلی، و سمیرا عاطفی بروجنی، “تاثیر سنجش برنامه محور بر استفاده از قواعد دستوری و افزایش مهارت درک مطلب،” تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی (APPLIED RESEARCH ON ENGLISH LANGUAGE)، vol. 1، no. 2، pp. 83–104، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236796/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا