مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازخورد منفی کنکور در کلاس های زبان انگلیسی در ایران و بررسی انتقادی عملکرد و مسوولیت پذیری افراد در قبال آن

صفحات

 صفحه شروع 381 | صفحه پایان 409

چکیده

 توجه به آثار زیانبار آموزشی- اجتماعی آزمون های سرنوشت ساز در زندگی و آینده شغلی داوطلبان و بررسی عملکرد افراد مختلف عرصه آموزش و یادگیری در جهت بازتولید یا تغییر این آثار, رویکردی نوین در آزمون سازی زبان به حساب می آید. این پژوهش سعی دارد با کنکاش در آثار زیانبار کنکور در ایران به بررسی نتایج عملکرد آموزشی افراد در جهت بازتولید یا تغییر آثار منفی منتج از این آزمون بپردازد. بدین منظور, 60 معلم زبان انگلیسی, 319 دانش آموز پیش دانشگاهی و 15 نفر از والدین ایرانی در این پژوهش شرکت کردند. ابزار پژوهش پرسشنامه, مشاهده و مصاحبه بود. نتایج نشان داد که فعالیت های آموزشی افراد, اغلب به بازتولید آثار منفی این آزمون از طریق تاکید بر محتوای آزمون به جای آموزش برقراری ارتباط از طریق زبان خارجی, تمرین مهارت تست زنی, عدم استفاده از مواد آموزشی موثر, مرور سوال های آزمون های گذشته و استفاده از آن ها در امتحانات میان ترم و پایان ترم می انجامد. در پایان, توصیه می شود که افراد با اتخاذ رویکرد انتقادی به بازنگری آثار این آزمون بر فعالیت های آموزشی- یادگیری خویش بپردازند و برای تغییر شرایط در جهت ارزیابی عادلانه تر و متعاقب آن موثرتر تلاش کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، عزیزاله، هاشمیان، محمود، و تنباکویی، نوشین. (1392). بازخورد منفی کنکور در کلاس های زبان انگلیسی در ایران و بررسی انتقادی عملکرد و مسوولیت پذیری افراد در قبال آن. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 3(2)، 381-409. SID. https://sid.ir/paper/218677/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی عزیزاله، هاشمیان محمود، تنباکویی نوشین. بازخورد منفی کنکور در کلاس های زبان انگلیسی در ایران و بررسی انتقادی عملکرد و مسوولیت پذیری افراد در قبال آن. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1392؛3(2):381-409. Available from: https://sid.ir/paper/218677/fa

    IEEE: کپی

    عزیزاله میرزایی، محمود هاشمیان، و نوشین تنباکویی، “بازخورد منفی کنکور در کلاس های زبان انگلیسی در ایران و بررسی انتقادی عملکرد و مسوولیت پذیری افراد در قبال آن،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 3، no. 2، pp. 381–409، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218677/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button