مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

594
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش دلبستگی احساسی برند بر واکنش های رفتاری خریداران اتومبیل های لوکس در تهران

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 55

چکیده

 در اقتصادهای در حال توسعه توجه به کالاهای لوکس توسط طبقه متوسط جامعه بسیار زیاد و عاملی برای کسب درآمد و ایجاد یک چرخه اقتصادی می باشد. طی سال های اخیر در ایران توجه به ماشین های لوکس به شدت افزایش یافته است. هدف این تحقیق بررسی تأثیر دلبستگی احساسی برند بر واکنش های رفتاری خریداران اتومبیل های لوکس در تهران می باشد, که تأثیر ابعاد سه گانه ی آن (علاقه به برند, اتصال به برند و اشتیاق به برند) را بر ابعاد واکنش رفتاری (نیت تغییر و تبلیغات شفاهی) بررسی می گردد. بدین منظور پرسش نامه های بر اساس کار تحقیقاتی تحقیقاتی (آلبرت و همکاران, 2009) و (آتناسوپولز و همکاران, 2001) تنظیم و در بین خریداران اتومبیل های لوکس در شهر تهران به صورت خوشه ای چند مرحله ای پخش و 384 پرسش نامه قابل تحلیل بدست آمد. نتایج مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد دلبستگی احساسی برند بر تبلیغات دهان به دهان تأثیر مثبتی دارد ولی بر نیت تغییر تأثیری ندارد و همینطور اشتیاق به برند, اتصال به برند بر تبلیغات دهان به دهان و نیت تغییر تأثیر مثبتی دارد و علاقه به برند بر تبلیغات دهان به دهان و نیت تغییر تأثیری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی پوریان، محمدجواد، و آشتیانی، ندا. (1398). نقش دلبستگی احساسی برند بر واکنش های رفتاری خریداران اتومبیل های لوکس در تهران. مدیریت بازاریابی، 14(42 )، 43-55. SID. https://sid.ir/paper/218812/fa

    Vancouver: کپی

    تقی پوریان محمدجواد، آشتیانی ندا. نقش دلبستگی احساسی برند بر واکنش های رفتاری خریداران اتومبیل های لوکس در تهران. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1398؛14(42 ):43-55. Available from: https://sid.ir/paper/218812/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد تقی پوریان، و ندا آشتیانی، “نقش دلبستگی احساسی برند بر واکنش های رفتاری خریداران اتومبیل های لوکس در تهران،” مدیریت بازاریابی، vol. 14، no. 42 ، pp. 43–55، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button