مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان سازگاری سیستم پشتیبان بازاریابی و روش های حل مساله در سیستم های مورد استفاده قطعه سازان خودرو

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 173

چکیده

 فرآیند جهانی شدن و سرعت پیشرفت های تکنولوژیک باعث دگرگونی سریع بازارها شده است. موفقیت در بازارهای پر چالش آینده مستلزم آمادگی لازم برای واکنش آگاهانه و سریع است. با این همه, همچنان اکثر شرکت ها ترجیح می دهند سرمایه های خود را به بخش هایی غیر از بازاریابی اختصاص دهند. میزان به کارگیری سیستم های اطلاعاتی در این حیطه بسیار محدودتر از دیگر زمینه ها بوده و در مواردی نیز که این سیستم ها توسعه پیدا کرده اند متاسفانه کارایی و اثربخشی لازم را نداشته اند.از آن جا که در مطالعات گذشته نیز همیشه تاکید بر طراحی و توسعه این سیستم ها بوده و کمتر به کارایی و تاثیرات این سیستم ها توجه شده, لذا در این تحقیق به بررسی میزان سازگاری میان روش های حل مساله و سیستم پشتیبان بازاریابی پرداختیم. موضوعی که بنا بر تحقیقات صورت گرفته سهم زیادی در افزایش اثربخشی این سیستم ها داشته است.در این تحقیق تعدادی از سیسستم های مورد استفاده قطعه سازان خودرو در حیطه بازاریابی, از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفتند که با توجه به نتایج به دست آمده, روشی که بیشترین کاربرد را در حل مسائل بازاریابی داشت و بیشترین پشتیبانی نیز از آن صورت می گرفت, روش استدلالی بود. همچنین میزان متوسط سازگاری میان مشخصه های سیستم پشتیبان و روش های حل مساله, 38% برآورد شد.به این ترتیب سیستم هایی که قطعه سازان در حیطه بازاریابی مورد استفاده قرار می دهند به میزان بالایی با شرایط حل مساله در این شرکت ها ناسازگاری دارند, که این عدم سازگاری مطمئنا در دراز مدت منجر به کاهش اثرات این سیستم ها خواهد شد. لذا توجه به تناسب سیستم پشتیبان با شرایط حل مساله امری ضروری به نظر می رسد که باید در طراحی سیستم های تحت بررسی لحاظ شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    برادران کاظم زاده، رضا، و کیایی پور، مریم. (1390). بررسی میزان سازگاری سیستم پشتیبان بازاریابی و روش های حل مساله در سیستم های مورد استفاده قطعه سازان خودرو. مدیریت بازاریابی، 6(11)، 143-173. SID. https://sid.ir/paper/218828/fa

    Vancouver: کپی

    برادران کاظم زاده رضا، کیایی پور مریم. بررسی میزان سازگاری سیستم پشتیبان بازاریابی و روش های حل مساله در سیستم های مورد استفاده قطعه سازان خودرو. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1390؛6(11):143-173. Available from: https://sid.ir/paper/218828/fa

    IEEE: کپی

    رضا برادران کاظم زاده، و مریم کیایی پور، “بررسی میزان سازگاری سیستم پشتیبان بازاریابی و روش های حل مساله در سیستم های مورد استفاده قطعه سازان خودرو،” مدیریت بازاریابی، vol. 6، no. 11، pp. 143–173، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218828/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button