Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    1-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1666
  • دانلود: 

    967
چکیده: 

رفتار مصرف کننده شامل فعالیت های زیادی می شود، هر مصرف کننده دارای افکار، احساسات، برنامه ها، تصمیمات و خریدهای متعددی است. فردی که تنها به فعالیت خرید توجه می کند خیلی از فعالیت های مرتبط با آن را نادیده گرفته است. بازاریابان باید دریابند چگونه مصرف کنندگان اطلاعات درباره گزینه های مختلف را جمع آوری می کنند و از این اطلاعات برای انتخاب محصولات رقیب استفاده می کنند، مصرف کنندگان چگونه تصمیم به خرید می گیرند و چرا فرآیند خرید و دلایل خرید مصرف کنندگان مختلف، متفاوت است. اطلاعات مرتبط با رفتار مصرف کننده در جهت پیش بینی و تشخیص اعمال او در بازار مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین لازم است در مورد عوامل تاثیرگذار بر رفتار خریداران و ارتباط آن ها با تصمیم خرید اشراف داشته باشیم. هدف این پژوهش بررسی تاثیر تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید، آگاهی از محصول و درگیری ذهنی (پیچیدگی) محصول بر تصمیم خرید مصرف کنندگان می باشد. متغیرهای اصلی تحقیق شامل: تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید، آگاهی از محصول، درگیری ذهنی (پیچیدگی) محصول، تمایل به جستجوی اطلاعات، تمایل به خرید و تصمیم خرید مصرف کنندگان می باشند. مدل پژوهش برگرفته شده از مدل تحقیق لین و چن (2006) است.جامعه آماری تحقیق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و محصول مورد بررسی گوشی تلفن همراه می باشد.حجم نمونه آماری 379 نفر می باشد که از تحلیل رگرسیون چندگانه برای آزمون نه فرضیه تحقیق استفاده شده است.نتایج نشان دادند که تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید، آگاهی از محصول و درگیری ذهنی (پیچیدگی) محصول رابطه مستقیم با تصمیم خرید مصرف کنندگان دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1666

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 967 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    33-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2205
  • دانلود: 

    1100
چکیده: 

هدف پژوهش:تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر کیفیت خدمات پس از فروش بر تمایلات رفتاری خریداران تجهیزات آزمایشگاهی، شامل تمایل به خرید مجدد و گفته های کوچه و بازار صورت گرفته است و ادراک از کیفیت خدمات پس از فروش توسط الگوی سلسله مراتبی کیفیت خدمت -متشکل از سه بعد اولیه شامل متغیرهای کیفیت تعامل، کیفیت محیط فیزیکی و کیفیت نتیجه- مورد سنجش قرار گرفته است.روش پژوهش:فرآیند تجزیه و تحلیل های داده های این تحقیق شامل مشخصه های توصیفی و آمار استنباطی است. در این تحقیق با توجه به ماهیت متغیرهای تحقیق و شیوه اندازه گیری آن ها از تحلیل عاملی ت ا ییدی برای استخراج نمره های متغیرهای مکنون، برای تجزیه و تحلیل مدل مفهومی از مدل سازی معادلات ساختاری و برای آزمون فرضیه های تحقیق از آماره تی استیودنت استفاده گردیده است.نتایج پژوهش:از میان پنج فرضیه و مسیر مشخص شده در مدل تحقیق، هر پنج فرضیه تایید شده و وجود رابطه مثبت بین ادراک از کیفیت خدمت و گفته های کوچه و بازار، ادراک از کیفیت خدمت و تمایل به خرید مجدد، ادراک از کیفیت خدمت و رضایت، رضایت و تمایل به خرید مجدد، و رضایت و گفته های کوچه و بازار، مورد تایید قرار گرفته است.محدودیت های پژوهش:از جمله محدودیت های این تحقیق می توان به عدم دسترسی به منابع داخلی در زمینه سنجش کیفیت خدمات با استفاده از مدل کیفیت خدمات سلسله مراتبی، مشکلات مربوط به حجم نمونه، و ویژگی افراد جامعه آماری تحقیق اشاره کرد چرا که اغلب این جامعه را مدیران و اساتید دانشگاه ها تشکیل می دادند که به دلیل مشغله کاری متقاعد ساختن آنان جهت اختصاص زمانی برای تکمیل پرسشنامه کاری زمان بر بود.کاربردهای مدیریتی پژوهش:به تامین کنندگان دستگاه های کروماتوگرافی پیشنهاد می شود با استخدام نیروهای متبحر، با تجربه و دارای روابط عمومی بالا و همچنین با به کارگیری تجهیزات کارآمد و با تلاش برای به حداقل رساندن زمان انتظار مشتری و ایجاد برنامه های مدون آموزشی، زمینه رضایت خاطر مشتری و تبدیل او به یک مشتری وفادار و سودآور را فراهم سازند.نوآوری پژوهش:با توجه به پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور مدل کیفیت خدمات سلسله مراتبی اغلب در صنایع خدماتی مورد استفاده قرار گرفته است و با تحقیقات صورت گرفته توسط محقق، در داخل کشور نیز تحقیق مشابهی که با استفاده از این مدل در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و یا هر صنعت دیگری صورت پذیرفته باشد، مشاهده نگردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2205

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1100 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    63-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1303
  • دانلود: 

    892
چکیده: 

پژوهش حاضر به مفهوم پردازی نقش کارآفرین در بازاریابی کسب و کارهای خانگی می پردازد. چارچوب پژوهشی در این مطالعه، رویکرد تحقیق ترکیبی کیفی- کمی است. در مرحله اول، گردآوری داده ها با به کارگیری مصاحبه های اکتشافی و نیمه ساختار یافته، به همراه طرح سوالات باز با 12 کارآفرین و مالک بنگاه های خانگی انجام شد. در مرحله دوم با اعمال رویکرد کمی و ارسال پرسشنامه به هفتاد و هفت کسب و کار خانگی به گردآوری اطلاعات پرداخته شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که فرد کارآفرین با بهره گیری از توانایی ها و ویژگی های فردی خود، و به کارگیری تجارب و تکنیک های کاری، قوه شهود و ادراکات شخصی، عملکردهای بیش فعالانه و پایبندی به اصول اخلاقی در بازار سعی در کسب سود بیشتر و ارائه ارزشی بالاتر نسبت به سایر رقبا برای مشتریان اولیه/ ثانویه خود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1303

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 892 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    85-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    720
  • دانلود: 

    598
چکیده: 

هدف از انجام این تحقیق ایجاد و ارتقای سطح کیفی ارتباط کارکنان با مشتریان هتل ها می باشد.این تحقیق به بررسی ارتباط بین میزان خرید، ارتباط مستمر و گفته های شفاهی با کیفیت ارتباط کارکنان و مشتریان پرداخته و سپس به الویت بندی آن ها بر اساس ترجیهات مشتریان با استفاده از روش تاپسیس فازی می پردازد. مدل مفهومی ارائه شده، مبتنی بر مدل کیم و چاز (2002) و وردگو و ورپرمال (2009) است.این تحقیق در بین200نفر از مشتریان هتل ها شهرستان قشم به عنوان نمونه در سه ماهه دوم سال 1389، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده مورد بررسی قرار گرفته است.جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه انجام شد و نتایج حاصل از پرسشنامه بعد از تجزیه و تحلیل به قرار زیر است:متغیرهای مدل با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون و نرم افزار SPSS مورد آزمون قرار گرفتند که نتایج حاصل از آن حاکی از ارتباط مثبت و مستقیم بین متغیرها (میزان خرید، ارتباط مستمر و گفته های شفاهی با کیفیت ارتباط با مشتری) در جهت تایید فرضیه ها می باشد.سپس با استفاده از نرم افزار Excel و روش تاپسیس فازی به رتبه بندی مولفه ها حاصل از کیفیت ارتباط بین کارکنان و مشتریان پرداخت، که رتبه بندی آن ها مطابق با نظر مشتریان به ترتیب زیر می باشد:ارتباط مستمر، گفته های شفاهی و میزان خرید مشتری.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 720

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 598 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    115-142
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1223
  • دانلود: 

    804
چکیده: 

در میان شاخه های مختلف صنایع آرایشی و بهداشتی صنعت عطر بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است. امروزه عطر از یک کالای لوکس تبدیل به یک کالای مد روز شده و با توجه به نام و نشان های تجاری (برندهای) گوناگونی که هر ساله وارد بازار می شوند انتخاب برای مشتریان دشوارتر می گردد.همچنین با توجه به هزینه های سرسام آور شرکت ها جهت ورود به بازار، مطالعه و شناخت گروه های هدف و ترجیحات آن ها نقش مهمی در جایگاه یابی و کاهش هزینه های شکست عطر دارد. تاکنون پژوهش های گوناگونی در حوزه صنایع آرایشی و بهداشتی انجام گرفته است اما پژوهش حاضر، اولین پژوهشی است که در زمینه عطر در ایران انجام گرفته است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر احساسات و ادراک از نام و نشان تجاری عطر (برند) در خرید عطرهای زنانه و مردانه (با نام مشابه) و میزان آشنایی آنان با این مفهوم عطر می باشد.در این تحقیق تلاش شده عوامل موثر در خرید عطر و ارتباط آن ها با احساسات و ادراک از برند در تصمیم خرید تحت مدلی بررسی گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1223

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 804 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    143-173
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    630
  • دانلود: 

    594
چکیده: 

فرآیند جهانی شدن و سرعت پیشرفت های تکنولوژیک باعث دگرگونی سریع بازارها شده است. موفقیت در بازارهای پر چالش آینده مستلزم آمادگی لازم برای واکنش آگاهانه و سریع است. با این همه، همچنان اکثر شرکت ها ترجیح می دهند سرمایه های خود را به بخش هایی غیر از بازاریابی اختصاص دهند. میزان به کارگیری سیستم های اطلاعاتی در این حیطه بسیار محدودتر از دیگر زمینه ها بوده و در مواردی نیز که این سیستم ها توسعه پیدا کرده اند متاسفانه کارایی و اثربخشی لازم را نداشته اند.از آن جا که در مطالعات گذشته نیز همیشه تاکید بر طراحی و توسعه این سیستم ها بوده و کمتر به کارایی و تاثیرات این سیستم ها توجه شده، لذا در این تحقیق به بررسی میزان سازگاری میان روش های حل مساله و سیستم پشتیبان بازاریابی پرداختیم. موضوعی که بنا بر تحقیقات صورت گرفته سهم زیادی در افزایش اثربخشی این سیستم ها داشته است.در این تحقیق تعدادی از سیسستم های مورد استفاده قطعه سازان خودرو در حیطه بازاریابی، از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفتند که با توجه به نتایج به دست آمده، روشی که بیشترین کاربرد را در حل مسائل بازاریابی داشت و بیشترین پشتیبانی نیز از آن صورت می گرفت، روش استدلالی بود. همچنین میزان متوسط سازگاری میان مشخصه های سیستم پشتیبان و روش های حل مساله، 38% برآورد شد.به این ترتیب سیستم هایی که قطعه سازان در حیطه بازاریابی مورد استفاده قرار می دهند به میزان بالایی با شرایط حل مساله در این شرکت ها ناسازگاری دارند، که این عدم سازگاری مطمئنا در دراز مدت منجر به کاهش اثرات این سیستم ها خواهد شد. لذا توجه به تناسب سیستم پشتیبان با شرایط حل مساله امری ضروری به نظر می رسد که باید در طراحی سیستم های تحت بررسی لحاظ شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 630

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 594 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    175-195
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1473
  • دانلود: 

    889
چکیده: 

بانک ها به عنوان موسسات اقتصادی همواره به دنبال تحقق توقعات و نیازهای مشتریان خود می باشند. فناوری اطلاعات با تسهیل ارتباط با مشتریان و افزایش سرعت و اثربخشی آن، زمینه بهبود عملکرد و نوآوری در ارائه خدمات را فراهم می کند.از آن جا که یکی از شاخص های ارزیابی موفقیت بانک ها در ارائه خدمات مورد نیاز جامعه، ارزیابی دیدگاه های مردم و مشتریان بانک هاست، این پژوهش به بررسی ادراکات مصرف کنندگان از خدمات بانکداری الکترونیک پرداخته است. ارزیابی ادراکات مصرف کنندگان از خدمات بانکداری الکترونیک، در صورتی که منجر به تدوین راهبردهای عملیاتی در جهت ارتقای سطح رضایت مشتریان شود، می تواند موجب افزایش سهم بازار و وفاداری مشتریان گردد. در این تحقیق بعد از بررسی مفاهیم مرتبط با ادراکات مصرف کنندگان، خدمات بانکداری الکترونیک و انجام مطالعات لازم، نظر اساتید دانشگاه و همچنین متخصصین امور بانکی و انجام تحلیل عاملی مولفه های تحقیق را ب ه دست آورده و سپس الگوی مفهومی تحقیق را طراحی کرده با انجام یک تحقیق میدانی و کمک گرفتن از نتایج آن با استفاده از آزمون -t استیودنت ارتباط بین ادراکات مصرف کنندگان از خدمات بانکداری الکترونیک با میزان رضایت مشتریان، کاهش هزینه، ضریب امنیت و اطلاعات و آگاهی مردم مورد بررسی قرار گرفته است. و سپس با استفاده از آزمون فریدمن به رتبه بندی آن ها از نظر مشتریان می پردازد. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان بانک های کشاورزی جنوب کرمان که در سه ماهه اول سال 90 از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کرده اند می باشد که 384 نفر از آنان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شده اند، روش تحقیق پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه است.نتیجه حاصل از این آزمایش نشان داد که تمامی مولفه ها در الگوی پیشنهادی تحقیق بر ادراکات مصرف کنندگان از خدمات بانکداری الکترونیک تاثیر دارد. و از نظر میزان اهمیت مولفه کاهش هزینه بالاترین رتبه و مولفه اطلاعات و آگاهی مردم پایین ترین رتبه را در بین مشتریان کسب کرده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1473

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 889 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button