مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جایگاه بازارگرایی در تبلیغات محصولات غذایی ایران، رویکردی کیفی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف پژوهش: سازمان ها در بازارگرایی می توانند دو رویکرد را انتخاب کنند, جهت پذیری از بازار و جهت دهی به بازار سازمان ها برای رسیدن به این هدف, از محرک های مختلف بازاریابی سود می برد که تبلیغات یکی از این محرک ها است. هدف این پژوهش ارزیابی نحوه تعامل با بازارگرایی در تبلیغات چاپی در صنایع غذایی در ایران است. روش پژوهش: در این مقاله تلاش شده است با استفاده از روش کیفی, عناصر و المان های استفاده شده در تبلیغات چاپی صنایع غذایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با کدگذاری این عناصر, رویکرد آنان در تبلیغات تجزیه و تحلیل شود. نتایج پژوهش: نتایج این تحقیق نشان می دهد که شرکت ها در تبلیغات چاپی خود کمتر به عناصر بازارگرایانه توجه می نمایند که این امر حاکی از رویکردهای کلی حاکم بر این شرکت ها در حوزه بازاریابی است. محدودیت های پژوهش: محدودیت این پژوهش اندازه نمونه ها بود که با نمونه گیری تئریک بر این محدودیت غلبه شد. کاربردهای مدیریتی پژوهش: از نتایج این مقاله می توان برای غنی تر کردن تبلیغات استفاده کرد و صاحبان صنایع و متخصصین امر بازاریابی می توانند به صورت مستقیم از آن بهره بگیرند. نوآوری پژوهش: در این پژوهش سعی شده تا با استفاده از رویکردی کیفی و با استفاده از کدگذاری به تحلیل موضوعی پرداخته شود که کمتر در پژوهش های بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسفیدانی، محمدرحیم، و رحمانیان، عماد. (1395). بررسی جایگاه بازارگرایی در تبلیغات محصولات غذایی ایران, رویکردی کیفی. مدیریت بازاریابی، 10(32 )، 91-102. SID. https://sid.ir/paper/218864/fa

    Vancouver: کپی

    اسفیدانی محمدرحیم، رحمانیان عماد. بررسی جایگاه بازارگرایی در تبلیغات محصولات غذایی ایران, رویکردی کیفی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1395؛10(32 ):91-102. Available from: https://sid.ir/paper/218864/fa

    IEEE: کپی

    محمدرحیم اسفیدانی، و عماد رحمانیان، “بررسی جایگاه بازارگرایی در تبلیغات محصولات غذایی ایران, رویکردی کیفی،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 32 ، pp. 91–102، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button