مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

391
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر ابعاد خصوصیات کارآفرین، بازارگرایی و ارتباطات بر بازاریابی کارآفرینانه (مطالعه موردی: داروسازی های استان تهران)

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 47

چکیده

 امروزه اغلب شرکت های داروسازی به دلیل ماهیت خاص محصولات و بازار خاص خود بعد از اخذ مجوز تولید محصولات جدید, برای معرفی آنها به بازار دچار مشکلات متعددی می باشند. لذا تحقیق حاضر با هدف تجزیه و تحلیل و رتبه بندی جامعه آماری شرکت های داروسازی از منظر استفاده از شیوه های بازاریابی کارآفرینانه و میزان تأثیرگذاری ابعاد مختلف خصوصیات کارآفرینی, بازارگرایی و ارتباطات را بر بازاریابی کارآفرینانه صورت گرفت. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی است که به روش توصیفی– پیمایشی صورت گرفته. پاسخگویان سولات پرسشنامه افراد منتخب شرکت های داروسازی استان تهران می باشند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه مجازی استاندارد استفاده شده که روایی آن از طریق کسب نظرات اساتید و خبرگان و همچنین تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آن به روش تکنیک آماری آلفای کرونباخ تأیید گردیده است واز نرم افزارهای spss وpls برای تحلیل های آماری استفاده گردید. یافته های تحقیق حاکی از تأثیر مثبت و معنادارکلیه ابعادخصوصیات کارآفرین, بازارگرایی و ارتباطات بر بازاریابی کارآفرینانه می باشد. و رتبه بندی آنها بیانگر این است که بعد روابط اجتماعی از سازه ارتباطات بیشترین ضریب تأثیر و بعد رقیب گرایی از سازه بازارگرایی کمترین ضریب تأثیر را دارند. کاربرد این پژوهش در شرکت های داروسازی به ویژه داروسازی های استان تهران می باشد که براین اساس پیشنهاد می شود, در راستای اثر بخش نمودن بازاریابی کارآفرینانه توجه بیشتری معطوف ارتباطات و دانش بازاریابی کارکنان بازاریاب خود نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برخورداری، علی، کوزه گری، غلامرضا، و فریدچهر، الهام. (1397). تأثیر ابعاد خصوصیات کارآفرین, بازارگرایی و ارتباطات بر بازاریابی کارآفرینانه (مطالعه موردی: داروسازی های استان تهران). مدیریت بازاریابی، 13(40 )، 33-47. SID. https://sid.ir/paper/218946/fa

    Vancouver: کپی

    برخورداری علی، کوزه گری غلامرضا، فریدچهر الهام. تأثیر ابعاد خصوصیات کارآفرین, بازارگرایی و ارتباطات بر بازاریابی کارآفرینانه (مطالعه موردی: داروسازی های استان تهران). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1397؛13(40 ):33-47. Available from: https://sid.ir/paper/218946/fa

    IEEE: کپی

    علی برخورداری، غلامرضا کوزه گری، و الهام فریدچهر، “تأثیر ابعاد خصوصیات کارآفرین, بازارگرایی و ارتباطات بر بازاریابی کارآفرینانه (مطالعه موردی: داروسازی های استان تهران)،” مدیریت بازاریابی، vol. 13، no. 40 ، pp. 33–47، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218946/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button