مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,947
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی رابطه بین ویژگی های برنامه وفاداری، رضایت از فروشگاه و وفاداری به فروشگاه (مطالعه موردی: فروشگاه رفاه اراک)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 45

چکیده

 فروشگاه های زنجیره ای به عنوان یکی از حلقه های نظام توزیع, نقش بارزی در کنترل قیمت ها, کاهش هزینه های توزیع و قیمت نهایی دارند و برای عرضه مناسب کالاهای خود نیازمند طراحی برنامه هایی هستند که با ترغیب به افزایش تکرار خرید مشتریان مزایایی را هم برای فروشگاه و هم مشتریان به همراه داشته باشند.هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین ویژگی های برنامه وفاداری و وفاداری به فروشگاه است, علاوه بر آن, نقش میانجی رضایت از فروشگاه مورد سنجش قرار می گیرد. جامعه آماری تحقیق, شامل مشتریان فروشگاه زنجیره ای رفاه اراک است. دوره زمانی این تحقیق 6 ماه در طی تابستان و پاییز سال 88 می باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی است و از تحلیل رگرسیون ساده برای آزمون فرضیه ها استفاده شده است.در این تحقیق ویژگی های سخت عموما عناصر ملموسی مثل تخفیف یا کالاهای رایگان هستند درحالی که ویژگی های نرم ارتباط خاص یا رفتار ترجیحی با مشتری را شامل می شوند و معمولا ویژگی های نرم احساسی محور هستند.با توجه به نتایج مشخص شد برنامه های وفاداری رابطه معناداری بر وفاداری به فروشگاه دارند و نقش میانجی رضایت از فروشگاه نیز تایید شد.ویژگی های نرم نسبت به ویژگی های سخت پیش گوهای محکم تری از رضایت از فروشگاه در ابعاد کالا, شکل بندی تجاری فروشگاه و خدمات مشتری هستند. بنابراین ویژگی های نرم در مقایسه با ویژگی های سخت, اثر بیشتری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غفاری آشتیانی، پیمان، و اسکندری مهرآبادی، علیرضا. (1390). ارزیابی رابطه بین ویژگی های برنامه وفاداری, رضایت از فروشگاه و وفاداری به فروشگاه (مطالعه موردی: فروشگاه رفاه اراک). مدیریت بازاریابی، 6(10)، 27-45. SID. https://sid.ir/paper/219008/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری آشتیانی پیمان، اسکندری مهرآبادی علیرضا. ارزیابی رابطه بین ویژگی های برنامه وفاداری, رضایت از فروشگاه و وفاداری به فروشگاه (مطالعه موردی: فروشگاه رفاه اراک). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1390؛6(10):27-45. Available from: https://sid.ir/paper/219008/fa

    IEEE: کپی

    پیمان غفاری آشتیانی، و علیرضا اسکندری مهرآبادی، “ارزیابی رابطه بین ویژگی های برنامه وفاداری, رضایت از فروشگاه و وفاداری به فروشگاه (مطالعه موردی: فروشگاه رفاه اراک)،” مدیریت بازاریابی، vol. 6، no. 10، pp. 27–45، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219008/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button