Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,125
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,092
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل بهبود وفاداری مشتریان به فروشگاه الکترونیک

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 163

چکیده

 امروزه با توجه به رشد و تنوع فناوری های تجارت الکترونیک, تعداد فروشگاه های مجازی به صورت تصاعدی افزایش یافته و این امر چالش های جدیدی در کسب و کار ایجاد نموده است. به طوری که بهبود و ارتقای وفاداری مشتریان به عنوان شاخص کلیدی در دستیابی به موفقیت پایدار در فروشگاه های الکترونیک تبدیل شده است. در این راستا, پژوهش حاضر در تلاش است مدل مناسبی جهت بهبود وفاداری مشتریان به فروشگاه های الکترونیک ارائه نماید. جامعه آماری این تحقیق شامل اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه یزد هستند که تجربه خرید کتاب از کتابفروشی های اینترنتی را داشته اند. با توجه به غیرنرمال بودن توزیع داده ها, از روش های ناپارامتریک (آزمون های علامت, من ویتنی, فریدمن و کروسکال والیس) جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که 21 مولفه استخراج شده در قالب سه دسته کلی (1- خدمات مشتری 2- طراحی وب سایت 3- اعتماد), بر ارتقای وفاداری الکترونیک تاثیرگذار می باشند؛ به طوری که این عوامل و مولفه ها در مجموع 70% سازه عوامل موثر بر ارتقای وفاداری الکترونیک در کتابفروشی های اینترنتی را تبیین می کنند. یافته های حاصل از رتبه بندی عوامل مربوطه دلالت بر آن دارد که از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه یزد, شاخص های مربوط به «اعتماد» بیشترین درجه تاثیرگذاری در بهبود وفاداری الکترونیک دارا هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عطافر، علی، و منصوری، حسین. (1390). مدل بهبود وفاداری مشتریان به فروشگاه الکترونیک. تحقیقات بازاریابی نوین، 1(3)، 145-163. SID. https://sid.ir/paper/194682/fa

    Vancouver: کپی

    عطافر علی، منصوری حسین. مدل بهبود وفاداری مشتریان به فروشگاه الکترونیک. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1390؛1(3):145-163. Available from: https://sid.ir/paper/194682/fa

    IEEE: کپی

    علی عطافر، و حسین منصوری، “مدل بهبود وفاداری مشتریان به فروشگاه الکترونیک،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 1، no. 3، pp. 145–163، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194682/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا