زمینه و هدف: سواد اطلاعاتی به مهارت هایی که فرد به منظور ادامه حیات در جامعه اطلاعاتی و برای یاد گیری موثر در آموزش عالی و تبدیل شدن به یادگیرندگان مادام العمر به آن ها نیازمند است، گفته می شود. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی سطح سواد اطلاعاتی و میزان استفاده دانشجویان از منابع اطلاعاتی تحت وب می باشد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی - تحلیلی تعداد 150 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد سنجش اطلاعاتی Das بوده که روایی و پایایی آن قبلا در مطالعات داخل کشور بررسی شده بود. همچنین قسمتی از اطلاعات مورد نیاز نیز با تکمیل پرسش نامه محقق ساخته (پایایی و روایی آن طبق روش استاندارد سنجش گردید) حاوی مطالبی در مورد منابع اطلاعاتی جمع آوری شدند.یافته ها: در این مطالعه میانگین نمره سواد اطلاعاتی کسب شده پاسخگویان برای کل پرسش نامه 40.5 با انحراف معیار 7.5 بود. میانگین نمره سواد اطلاعاتی در دانشجویان دانشکده پزشکی و دندانپزشکی با 41 (SD=8.2) نسبت به سایر دانشکده ها بیشتر بوده است. بیشترین میزان استفاده مربوط به سامانه پژوهشی دانشگاه با 35.3 درصد و کمترین میزان استفاده مربوط به مجلات خارجی در اشتراک دانشگاه با 24.6 درصد بود.نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان از منابع اطلاعاتی در حد متوسط قرار داشته و توجه به این مقوله به عنوان محوری اساسی در امر آموزش و پژوهش دانشجویان ضروری می باشد.