Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

744
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی، اجرا و ارزیابی ماجول آموزشی ادغام یافته کاربردهای فناوری نانو در برنامه ی درسی دستیاران علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 22

چکیده

 زمینه و هدف: بهره مندی از فناوری نانو در تحقیقات علوم اعصاب به عنوان نیازی ضروری مطرح می باشد, در حالی که دستیاران علوم اعصاب در این زمینه اطلاعات اندکی دارند و در برنامه ی آموزشی آن ها نیز به کاربرد فناوری های نوین در تحقیقات کمتر پرداخته نشده است. نظر به نیاز فوق و با تکیه بر توسعه روش های آموزشی نوین بر آن شدیم که طرح آموزشی ادغام یافته و اختیاری را برای دستیاران علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران, طراحی و اجرا نموده و سپس درصد رضایت مندی فراگیران را از دوره ی آموزشی بسنجیم. روش بررسی: برای طراحی برنامه ی آموزشی دوره از چرخه طراحی برنامه ی درسی کرن (Kern) استفاده گردید. فراگیران 15 نفر از دستیاران علوم اعصاب بودند که نیازهای آموزشی آن ها مشخص و پس از تعیین اهداف و پیامدهای یادگیری, مباحث آموزشی مشخص و به صورت کارگاه برگزار شد. میزان رضایت مندی از نحوه ی برگزاری توسط پرسشنامه ی ساختارمند که توسط تیم مدرسین با روش محاسبه لیکرت طراحی شده بود, مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته ها: آنالیز نتایج حاصل از پرسشنامه ها نشان داد که بیش از 80 درصد از فراگیران رضایت مندی خود را از دوره ابراز نمودند و آن را برای سایر دانشجویان رشته توصیه نمودند. اساتید در مصاحبه ی حضوری به تجربه ی منحصر به فرد و برتری آن بر روش های سنتی آموزشی تاکید نمودند. نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده ی موفقیت قابل قبول این طرح در جلب نظر فراگیران بود و می تواند مسئولین آموزشی را برای استفاده از تکنولوژی های جدید در آموزش علوم اعصاب برای محققین این رشته ترغیب نماید. تداوم اجرای آن برای گروه هدف در ورودی های مختلف پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زحمتکش، مریم، فریدی مجیدی، رضا، و اجتماعی مهر، شهرام. (1397). طراحی, اجرا و ارزیابی ماجول آموزشی ادغام یافته کاربردهای فناوری نانو در برنامه ی درسی دستیاران علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(31 )، 12-22. SID. https://sid.ir/paper/219197/fa

    Vancouver: کپی

    زحمتکش مریم، فریدی مجیدی رضا، اجتماعی مهر شهرام. طراحی, اجرا و ارزیابی ماجول آموزشی ادغام یافته کاربردهای فناوری نانو در برنامه ی درسی دستیاران علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(31 ):12-22. Available from: https://sid.ir/paper/219197/fa

    IEEE: کپی

    مریم زحمتکش، رضا فریدی مجیدی، و شهرام اجتماعی مهر، “طراحی, اجرا و ارزیابی ماجول آموزشی ادغام یافته کاربردهای فناوری نانو در برنامه ی درسی دستیاران علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 31 ، pp. 12–22، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219197/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا