مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

747
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی محیط آموزشی درمانگاه های مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه دستیاران بر اساس الگوی ACLEEM

صفحات

 صفحه شروع 551 | صفحه پایان 559

چکیده

 هدف از این مطالعه ارزیابی محیط آموزشی درمانگاه ها در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص مراقبت های سرپایی بود. در این مطالعه مقطعی نظرات 157 نفر از دستیاران با روش سرشماری در درمانگاه های داخلی, زنان و زایمان, اطفال و جراحی عمومی با ابزار ACLEEM (Ambulatory Care Learning Education Environment Measure) جمع آوری شد, و اطلاعات حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و بهره گیری از آزمون های آماری متناسب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج میانگین امتیاز پرسش نامه 110.91 از 200 به دست آمد که با توجه به راهنمای تفسیر امتیازات پرسش نامه, نکات مثبت در محیط نسبت بر نکات منفی غالب بود. بین میانگین امتیازات در حیطه اطلاعات, ارتباطات و فناوری بر اساس جنسیت (p=0.038) و بر اساس رشته دستیاری (p=0.010) تفاوت معنادار داشت. همچنین بین میانگین امتیازات بر اساس وضعیت تاهل در حیطه توانمندی اساتید بالینی (p=0.037) و بر اساس مرکز درمانی در 4 حیطه توانمندی اساتید بالینی (p=0.010), تخصیص وقت برای فعالیت های غیربالینی (p=0.009), اطلاعات, ارتباطات و فناوری (P£0.001) و نظارت بالینی (p=0.017) تفاوت معنادار وجود داشت. به طور کلی نتایج این مطالعه نشان داد که ارزیابی دستیاران از محیط های آموزشی درمانگاهی مثبت است بر همین اساس پیشنهاد می شود در جهت تقویت عواملی که باعث ارزیابی مثبت دستیاران شده است تاکید گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نقی زاده موغاری، زهرا، کوهپایه زاده، جلیل، سلطانی عربشاهی، سیدکامران، بیگدلی، شعله، اسماعیلی جاوید، غلامرضا، طاووسی، محمود، و موسوی، مریم. (1393). ارزیابی محیط آموزشی درمانگاه های مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه دستیاران بر اساس الگوی ACLEEM. پایش، 13(5)، 551-559. SID. https://sid.ir/paper/23225/fa

    Vancouver: کپی

    نقی زاده موغاری زهرا، کوهپایه زاده جلیل، سلطانی عربشاهی سیدکامران، بیگدلی شعله، اسماعیلی جاوید غلامرضا، طاووسی محمود، موسوی مریم. ارزیابی محیط آموزشی درمانگاه های مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه دستیاران بر اساس الگوی ACLEEM. پایش[Internet]. 1393؛13(5):551-559. Available from: https://sid.ir/paper/23225/fa

    IEEE: کپی

    زهرا نقی زاده موغاری، جلیل کوهپایه زاده، سیدکامران سلطانی عربشاهی، شعله بیگدلی، غلامرضا اسماعیلی جاوید، محمود طاووسی، و مریم موسوی، “ارزیابی محیط آموزشی درمانگاه های مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه دستیاران بر اساس الگوی ACLEEM،” پایش، vol. 13، no. 5، pp. 551–559، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button